fredag 11 september 2009


Jag började med att försova mig i morse. Jag hade ställt väckarklockan på 7.30 men var väldigt trött och tryckte på snooze...trodde jag, eller kanske att jag rent ut av tryckte på det, men slog av den i sömn senare. Jag vaknade visserligen bara 8.14 men jag måste gå senast 8.40. Jag snabbade mig upp från sängen, ropade åt Gurra och frågade om han kunde fixa gröten, vilket han så snällt gjorde, och sedan tvättade jag håret, drog på mig lite smink, klädde på mig, käkade gröt och läste halva tidningen innan jag var tvungen att dra. Jag hann i tid i alla fall. Fick dock gå med väldigt platt och livlöst hår idag, men va tusan gör det egentligen...ingenting eftersom jag har gjort det alla andra skolår, i princip varje dag...
Hade bara Engelska och Svenska idag, sedan slutade jag lagomt till lunch och ska nu jobba en stund.

Ikväll blir det att sova hos min morbror eftersom vi ska upp tidigt och jaga imorgon. Jag är mer björnrädd nu än jag varit på länge och känner hur ångesten stiger genom hela kroppen. Usch, jag vill inte. När jag dock väl kommit mig upp i älgstolen så släpper det och går över till glädje över att få sitta och njuta av det fina höstvädret och höra hur skogen vaknar till liv. Helt underbart när jag tänker efter... Synd bara att björnarna skrämmer, bokstavligen, skiten ur mig.

Nu ska jag som sagt jobba lite och sedan bär det av mot Konsum för att inhandla maten inför imorgon.
Ha en trevlig Fredagskväll!

1 kommentar:

rebecca sa...

Hej vad kul att du skaffat blogg :)