torsdag 10 september 2009


I morse vaknade jag, lite trött, men ändå på glatt humör. Jag såg att höstsolen sken och att löven susade förbi snabbt ute på vägen. Jag funderade på om jag verkligen var tvungen att gå till skolan idag också? Inte för att jag inte trivs, eller inte ville plugga, utan mest för att det kändes som att jag bara ville vara ute i den härliga höstsolen. Jag insåg till slut att det bara var att ta sig i kragen och göra det som skall göras, så jag åt min morgongröt och gick till skolan. Denna härliga underbara promenad till skolan, på ca. 200 meter. Jag måste nog mäta sträckan någon gång. Jag kom fram till att jag saknar våra vackra lönnar som vi hade i Östervik. De var så underbart fina på hösten med de stora, gula, orange och röda bladen!

Hur som haver så började vi dagen med ma B och jag måste säga att det inte riktigt är något bra ämne att starta en skoldag med. Man är ju alldeles tung i huvudet och förstår i princip ingenting alls. Jag överlevde dock, och jag överlevde också Samhällskunskap B, som jag för övrigt funderade på vad man egentligen skulle GÖRA under den kursen. Efter idag förstod jag att det bara är att lyssna och lösa dessa nutidsfrågor/det var då-frågor och historiafrågor. Det gick väl si sådär med historian måste jag erkänna...men!! Jag överlevde öven Naturkunskap B och fick till och med låtsas vara duktig på svampsorter. Inte vet jag var den undermedvetna kunskapen har legat, men fram kom den i alla fall. Jag kan väl inte direkt påstå att jag är helt säker på att jag hade rätt på allt men...man måste ju få vara lite självsäker ibland haha.

Nu är jag hemma och gör inget vettigt. Jag måste plugga...nu MÅSTE jag verkligen göra det!

Innan middagen.

Innan fotbollsträningen.

INNAN Idol.

Inga kommentarer: