tisdag 30 mars 2010


Tisdag - påsken är nära


Usch så trött jag har varit idag. Har bara velat sova hela dagen! Jag drömde för övrigt att jag cyklade med min gamla lilla röda cykel och hade en liten släp bakom plus en "normal"stor husvagn bakom släpen ner mot Stockholm. Gurra och Sara hade nämligen tagit flyget ner och jag hann inte med så då cyklade jag för att hinna ikapp. Det värsta var att det inte ens var jobbigt. Det gick bra att cykla med en släp plus en husvagn... Men det var ju faktiskt en dröm som sagt...
Efter skolan for jag i alla fall på gymmet och sprang 4 km. Jag tränade också lite balans på balansbrädan. Eller mest gjorde jag det för att jag faktiskt kom på att sjukgymnasten tycker att jag ska ha en sådan bräda hemma eftersom att jag har så svaga fotleder. Visserligen har de väl blivit starkare senaste åren men jag har lätt för att stuka fötterna.

Ikväll har vi i alla fall målat påskägg! Jag, Tina och Anna. Visst blev de fina? :)
Jag hade förträngt hur jobbigt det faktiskt är att blåsa ur innehållet från äggen. PUST.
I morgon ska jag ut och leta massa kvistar som jag kan sätta upp äggen och fjädrarna på.
Vi funderade för övrigt på hur man fäster äggen i trådarna? Vad är det vi har glömt med åren?
Efter påskäggsmålningarna så åkte vi iväg med Tinas bil en sväng och nu är jag hemma igen.
Jag är fortfarande trött så jag ska ta och hoppa i säng nu så jag orkar upp i morgon!
Sov gott allihopa!

1 kommentar:

Mli sa...

Hej, ville ni ha spelet? Annars åker de ut på blocket idag!