tisdag 2 mars 2010


7 saker ni inte visste om mig?

Jag kom på att jag blev utmanad av Mli...det var väl visserligen ett tag sedan men jag har ju inte varit så aktiv på senaste tiden så jag gör den nu :)
Jag kommer att härma dig Mli litegrann eftersom lite saker stämde så bra in på mig också :)

7 saker ni inte visste om mig (eller kanske vet beroende på vem som läser)

1. Mitt korttidsminne är av den sämre sorten. Det vet nog redan mina kompisar eftersom jag är kass på att komma ihåg att ringa upp någon, svara på sms, komma ihåg att jag ska fara till någon osv.

2. Jag nöter gamla barnprogram på mornarna medan jag gör mig klar och käkar frukost. Är det inte svenska Ducktales (Ankliv då) så är det Turtles, James Bond Jr eller Dr. Snuggles.

3. Jag prenumererar på norran.

4. När jag är stressad och behöver göra allt möjligt så lägger jag mig oftast i dö'läge i soffan hela kvällen och tar igen mig så att jag inte går in i väggen och får magkatarr igen...

5. Jag är oerhört rädd för döden. Jag är övertygad om att jag aldrig ska dö, så när folk säger att jorden kommer att gå under så blir jag orolig. De brukar lugna mig med att säga "Ja men vi kommer ju att klara oss men de efter oss...". Eftersom jag ska leva med de efter oss och de efter dem efter oss så blir jag fruktansvärt orolig.

6. Jag gillar att äta havregrynsgröten när den har blivit kall. Kall med lite lingonsylt och kall mjölk på morgonen är en bra start på dagen!

7. Jag hatar sommarvärmen och kan inte för mitt liv förstå hur folk kan klaga på vintern. Även om det är -30 grader så njuter jag mer av det än när folk ska försöka tvinga ut en till att ligga på gräsmattan för att svettas, nästan svimma, bli myggbiten och irriterad av den jobbiga sommarsolen. Jag är nog ingen lycklig människa på sommaren egentligen. Jag kan ju gilla att ligga på stranden men det är endast för att jag älskar att få leka i vattnet. T.ex. delfin. Jag menar vem vill inte ha barnasinnet kvar?

Då vet ni det!
Nu har mamma, Hans och mormor farit hem och jag sitter här med Gurra. Vi ser på NCIS.
Ha en trevlig kväll!





Inga kommentarer: