söndag 7 mars 2010


Söndag - Vasaloppet
Igår vaknde vi upp, jag for ut och sprang en sväng och sedan begav vi oss mot Umeå och årets upplaga av House Of Metal. Vi hade så tur att det fanns rum på hotellet tvärs över gatan från Folkets Hus där HoM är. 
Jag var inte så jättepigg igår dock. Jag håller på att gå in i väggen tror jag. För att undvika det har jag endast tänkt jobba en dag denna vecka och annars bara ta det lugnt. Har tagit på mig för mycket sista två veckorna tror jag. Hur som helst så var jag väldigt trött hela kvällen igår. Jag tog det väldigt lugnt och hängde med Gurra på det han ville se. Eller hur var det nu? Det fann ju inte så mycket att kolla på tyvärr. Inte några bra band i år inte. Men det är ju olika beroende på smak. Det var ju mycket folk så det lär ju ha varit många som var nöjda. Det var ju inte min och Gurras genre riktigt men.
Avslutningen på kvällen med en sprakande show av Persuader var däremot en höjdpunkt! Jag har aldrig sett Persuader så bra! De passar bättre på en stor scen än en liten :)
Vi kom hem till hotellrummet vid 01.30 och vi slösåg lite tv innan jag somnade.
I morse vaknade jag av Vasaloppet på tv:n men somnade igen direkt. Jag har sedan dess legat och halvslumrat framför tv:n. För en stund sedan var vi och käkade frukost och nu är vi åter på rummet och följer loppet. 
Utchekning först kl 18 på söndagar var en smart idé av hotellet tycker jag. Det gör att man kan sova ut i lugn och ro, sen att inte behöva stressa för att checka ut är ju toppen! Att det dessutom serveras frukost fram till kl 12 är härligt!
Nåja, nu ska vi väl se klart loppet och sedan börja dra oss iväg. Om vi åker direkt till Burträsk eller hälsar på hos någon har vi nog inte kommit fram till ännu men det lutar väl åt att vi åker raka vägen hem.
Ikväll ska jag ju jobba från 18.45-21.45 också.
Ha en trevlig söndag!

Inga kommentarer: