lördag 20 mars 2010


Lördag - en härlig dag!

Ååh vilken härlig dag! Klockan är bara 13.44 och jag har redan hunnit göra en massa saker!
Jag har läst en massa sidor i den bra boken som jag fick av Gurra i julklapp (kommer naturligtvis inte ihåg vad den heter just nu och jag har den uppe så jag orkar inte hämta den heller), varit ute på en härlig promenad med Maria, skottat gården, käkat gröt, skottat gården igen eftersom att plogbilen behagade att komma när jag satt och käkade, sedan har jag färgat håret. Eller ja jag är inte klar än men jag har i alla fall färgen i håret. Det kliar kopiöst mycket och jag längtar till jag får tvätta ur det. Visst syns det att jag kommer bli riktigt fin i håret? Hahaha, jag lyckas alltid vara så långt utanför håret. Jag vill vara så säker som möjligt på att allt lillfjun ska komma med också!
Jag har även hunnit förbereda inför den goda middagen lite. För en gångs skull kom jag faktiskt ihåg att ta fram kycklingfiléerna från frysen i någorlunda tid i alla fall. Naturligtvis blir det inte lika snyggt som på bilden men jag ska i alla fall lägga de i marinad och sedan steka en stund i pannan för att till sist låta de vara i micron i 10 min. Det receptet är det absolut bästa jag kan rekommendera! jag är värdelös på att få kycklingen saftig. Ja jag vet att jag har skrivit om det förrut men det tåls att upprepas!
Jag har även fått en Voddler-invite och hoppas att jag ska kunna hitta någon bra film som jag kan se på medan jag skriver mitt engelskaarbete. Nä nu ska jag skörda min farmville!
Ha en trevlig lördag allihopa!

Inga kommentarer: