fredag 19 mars 2010


Fredag - Debatt
Jag är hemma idag också. Jag trodde att jag var frisk men det visade sig inte vara riktigt så än. När jag vaknade idag så var jag förkyld också. Jag måste nog gå ut en liten promenad idag så kanske det går över? Frisk luft är ju bra! Jag hostar och har mig. Nu vill jag bli frisk!!!
Sitter och ser gårdagens Debatt som handlade om kokain. Jag är ju sååå emot droger så jag blir bara så förbannad på de som förnekar och skyller på staten osv. Bläää. Jag blir illamående av alla korkade kommentarer där ute. Tänk om alla kunde få se baksidan av det hela. Hur kan man tro att det är så ofarligt?
Nåja, jag ska i alla fall kolla på det för att jag tycker det är intressant. Tycker nästan att det mest intressanta är att det faktiskt finns V.I.P-rum på krogarna haha. Det är ju faktiskt råfjantigt! Att folk ens vill gå in i såna rum förstår jag inte haha.
Det jag också tycker är drygt är att de citerar ett inlägg som Plura (artisten som åkte fast) har skrivit i någon tidning igår. Han hade bett om ursäkt men sa att han inte hade dödat någon, han hade bara skadat sig själv. Hur kan man vara så egotrippad att man säger så? Jag kan garantera att någon i hans närhet har mått dåligt över hans kokainbruk. Det finns alltid folk runt omkring men folk verkar inte bry sig om det.
Jag håller också faktiskt med om att man borde få göra drogtester på folk. Jag tycker inte att det är integritetskränkande. Jag skulle inte ha något emot att bli testad varje dag om det skulle behövas. Bara man får bort drogerna. Och ja, alkohol är också en drog men den är laglig. Det är inte kokain. Inte cannabis heller.
Jag önskar verkligen att folk kunde jobba mer för att få bort drogerna!
Nu ska jag göra lite skoljobb!
Ha en trevlig fredag!

Eftersnack men hela programmet finns på SVT play.

1 kommentar:

Jonas sa...

Vänta, satt dom och på allvar försvarade kokain? Det tycker till och med jag är idiotiskt.