onsdag 10 mars 2010


Onsdag - städdag!
Jag började dagen med en promenad på ca 5 km. Jag orkade rent inte jogga idag eftersom jag var så snorig.
När jag kom tillbaka från promenaden så käkade jag gröt och gjorde mig i ordning inför en tripp till Leos lekland i Skellefteå. Jag, Emeli, Tindra och Isabelle drog iväg vid 11.30. Jag och Empan åkte en rutschkana några gånger men annars tog vi det rätt lugnt. Vi var helt slut efter dagen ändå haha.
Jag kom hem vid 15.30 och satte då igång med att städa här hemma. Det har sett riktigt stökigt ut men nu är det snart skinande rent! Det enda (typ det viktigaste) som är kvar nu är att dammsuga och skura. Dammsugaren är nämligen trasig så jag måste prata ihop mig med Gurra när han kommer hem.
Jag käkade middag och fortsatte städa och rensa fram till jag drog iväg till Tina där jag har varit ikväll. Vi har flyttat lite grejer till hennes nya bostad och pratat inredning haha. Vi har dessutom spelat corong, vilket är ett av mina absoluta favoritspel just nu, trots att jag mest förlorar! Mammas Hans köpte det just innan jul så när vi är där spelar vi rätt mycket och morbror Björn har också ett så vi brukar spela där ibland också. Himla roligt är det ju!
Nu sitter jag i soffan och ser lite tv medan jag väntar på att Gurra ska komma hem. Jag ska se till att ha klart lite gott kvällsfika tänkte jag...
Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sagt det åt flera, men jag kan säga det igen... jag ÄGER i Coronne :)

my sa...

Vilken överraskning haha ;)
jaha ja det är ju verkligen på tiden ;D nästa vecka har jag rätt lugnt och även veckan efter nästa vecka tror jag, hör av dig så blir det super! :)