lördag 16 juni 2012

Oj så härligt med en orkesfylld dag!
Först på samtal på Oden och sen en sväng på stan med mamma. Där kom en farbror och gick upp bredvid mig och helt plötsligt vände sig mot mig och sa "Får jag bara lov att önska dig en trevlig sommar?" var på jag blev alldeles paff å svarade "javisst! Tack detsamma!" Då fortsatte han "En gravid kvinna är det vackraste jag vet" (han stod 30 cm från mitt ansikte) och jag svarade lite fnittrigt "jasså? Jaha, ja tack så mycket" typ. Sen sa han "Tack för att du för släktet vidare" log mot mig och gick vidare varpå jag svarade "Ja det är så lite så!". En konstig situation men han verkade då bara vilja vara snäll även om jag blev lite lite rädd haha.
Hur som helst så letade jag en filofax på stan och på Bokia skulle de beställa hem en åt mig så det kommer att bli bra :)
Vi käkade lunch uppe på CK och fikade sedan på Brinken så vi satt mest och åt vilket var skönt ;)
Väl hemma så dammtorkade jag lite och stekte sedan en dubbel sats plättar.


Nu har vi plättar i massor till övers. Skönt i helgen tycker jag :)
Å visst hade jag en fin outfit när jag lagade maten?


Förkläde å stödstrumpor...
Sen kom Anna och vi (jag, Anna å Gurra) har sett på fotbollen. Jag visste att Sverige skulle förlora. Jag kände det på mig...
Efter fotbollen drog jag å Gurra ut en sväng med bilen och vi hamnade bland annat här:


I Örvattnet - en favvoplats sedan jag var liten.


Här har jag badat många långa sommarkvällar!
På väg hem fotade vi kyrkan ;)


Nu ligger jag i sängen och ska sova. Imorgon ska jag förbi i Ljusvattnet om jag är pigg. Det är nån skotertävling på gräs där om jag inte har missförstått något...
Så sov gott nu allesammans!
Katta

Inga kommentarer: