tisdag 19 juni 2012

Efter ett morgonbesök hos barnmorskan är jag nu jättetrött igen men jag kan inte riktigt sova för det... Men vila gör jag i alla fall.
Bäbisen verkar må bra inne i magen och mitt blodvärde ligger äntligen lite högre igen.
Från att ha gått upp lite i vikt i början (6 kg på 6,5 mån.) så har jag gått upp 14 kg på resterande 3...helt sjukt... Så just nu ligger jag på +20. Men det är klart - det är svårt att hålla en jämn vikt när jag knappt får i mig någon mat och äter mycket de få gånger det går att äta. Att äta som de rekommenderar är totalt omöjligt och har varit det i princip hela graviditeten. Vem orkar äta både gröt, macka, juice å kaffe till frukost? Själv orkar jag knappt en tallrik gröt eller fil med flingor. Jag dricker visserligen ett glad juice till också men det tvingar jag i mig. Nåja! Det blir nog bra!
Undra vem som gömmer sig i magen?
Kanske någon som ser ut så här?


Varför jag var så sur vet jag inte säkert men vem skulle vilja försöka vara med på foto då man är så skelögd att man inte ser kameran? Jag förstår mig själv lite i alla fall ;p
Nu ska jag släppa ut Zingo som gnäller och hoppar på dörrhandtaget för att försöka få sig ut på egen hand. Tur att dörren är låst. Det blir så mycket mygg annars :/
Ha en fin dag allesammans!
Katta

1 kommentar:

Ida sa...

Men hej Katta!!!!:D tackar så mycket. & Stort grattis till er:)!. Jag vet man blir tokig på att ta det lugnt men samtidigt har man ingen ork att göra så mycket heller. Vad kul att du hade samma carvings, som du säger det kanske betyder något?, då får vi se om det blir samma kön:). Vad trevligt att du bloggar då blir det att följa dig här:). Lycka till nu, hoppas lillen/an tittar ut snart:) kramar!