fredag 29 juni 2012

Just nu sitter jag och njuter av en smoothie:
Om detta nu är en smoothie vill säga? Jag anser att det inte alls är nån yoghurt i smoothies men alla recept jag hittat är med det?! Jag gjorde min på blåbär, hallon, banan och apelsinjuice utan något annat än apelsiner i. Mycket gott är det!
Nåja, igår var jag å Gurra in till stan en sväng för att käka på festivalområdet men vilket skämt! Det fanns ju inget att äta. Så vi gick på Kriti istället med mamma å Hans. Å hur dyrt var det inte där då? Det var jättegod mat men va fasen. 300 spänn för en middag?! Jag är van det i Sthlm men inte här.
Jag skulle också hämta min filofax som jag hade beställt på Bokia för 2 veckor sedan men då var den visst restad och skulle komma tidigast! i augusti...då ville jag ju inte ha den såklart men det krångliga var ju att jag hade förbetalt den...hur som helst så fick jag tillbaka pengarna och gick på Åhléns å köpte denna istället:
Den får duga över ett år helt enkelt. Den har lite mer saker än jag behöver men den passade mig ändå bäst tyckte jag :)
Å hela gårdagen gick jag i vanliga sockar som jag lånat av Gurra och jag tyckte de var sååå sköna då de inte satt åt....men de gjorde de visst?!
Jag köpte nya stödstrumpor igår som var 2 storlekar större än mina förra men det hjälpte inte. Jag prövade dem idag men de gör bara ont...så nu skiter jag i dem...
Förresten fick jag ett roligt mail igår:

Ditt nyfödda barn
 
Hej Katarina,
DITT EGET LILLA MIRAKEL Eftersom du och din partner nyss har lämnat graviditeten bakom er, är det kanske svårt att förstå att det lilla barn som kurar ihop sig i dina armar verkligen är ditt. Få saker i livet är så fascinerande som spädbarn med sina egna förmågor, personligheter, historia och framtid. Ditt barn är redan unikt på alla sätt och vis: en liten individ full av under som bara väntar på att utvecklas.
Fantastiskt roligt när man inte har fått barnet än!! Tror minsann att Victoria fick detta också innan barnet var fött...hmm... :p
Nu ska jag njuta klart av min smoothie och komma på vad vi ska äta till middag. Äh, det har jag kanske redan gjort iofs. Det blir nog palt ;)
Ha en toppenkväll allesammans!

1 kommentar:

vickis sa...

Ha! visst blir man lite förbannad??!!! Känner att jag går igång lite igen på det mailet jag fick. Jäkla retstickor! ;) Hoppas bebis vill komma snart :)