torsdag 21 juni 2012

Det blev en sovmorgon idag å sen har jag varit seg mest hela dagen. Ingen höjdare.
Jag fick i alla fall upp resten av gardinerna (förutom på övervåningen men det skiter jag i), ut me nå dukar å upp med nå andra ljus så nu är det sommarinrett här inne.
Å Gurra har dammsugit och tagit toan också. Toppenbra känns det!
Sen har jag varit å hjälpt mormor med att välja nå kläder å smycken inför morgondagen...
Väl hemma igen lagade jag lite middag och sen har vi planterat nå blommor/träd och planterat om två blommor - allt ute i solen. Synd bara att myggen ska ta död på all glädje som finns.
Jag måste göra myggfönster - Tack Linn för tipset förresten! Vi har så i sovrummet men jag har varit för lat för att göra något åt det i resten av huset men just nu skulle jag vilja ha det i alla rum.
Gurra tyckte förresen att det var lite roligt att jag svettades  i natt då det var 17 grader i sovrummet medan jag brukar frysa vid 23 grader i vanliga fall. Och vi talar inte bara om att svettas lite utan jag är typ genomblöt hela nätterna vilket inte är så kul...
Nåja.
Imorgon är det midsommarafton igen.
Förra året spenderades den i Burträsk och i Åbyn med massa god mat och gott sällskap:



I morgon ska vi åka till mamma å Hans för att äta lunch och sen har vi inga fasta planer. Tänkte kanske åka till Åbyn en sväng men de ska ha fest där så det kändes väl si sådär...fast jag vill ju gärna hinna träffa Lars å Issa som är uppe :)
Ikväll ska vi lyxa till det med räkmackor så jag hoppas att min andre hälft kommer hem snart! :)
Ha en toppenkväll och en trevlig midsommarafton allesammans!

Inga kommentarer: