torsdag 30 december 2010

Okej, jag ligger lite efter i utmaningen. Eftersom att Anna ska göra klart den så måste ju jag också göra det ;)
Jag börjar med mitt favoritminne: Hmm...favoritminne? Ja det var nog när jag fick en 4:a efter att ha pluggat på Edelvik. Det kändes som en revansch efter min skoltrötta gymnasietid!
Min favoritfödelsedag: Alla! Fast en var sjukt speciell... Det är nämligen så att varje gång jag har fyllt år fredagen den 13:e så har det jag har drömt om natten till den dagen inträffat. Som när jag drömde att kusin Robin skulle komma till oss och att han dessutom skulle ha med sig en godispåse med såna där goda maskar... Vi kusiner brukar inte gratta varandra på så sätt men han kom och hade med sig en sån godispåse. Det var första gången det hände... Däremot var det nått år sen som jag också fyllde på fredagen och jag drömde en mardröm...det slog inte in som tur var. Skitskumt men rätt häftigt ändå tycker jag!
Detta ångrar jag: Jag ångrar absolut ingenting. Ja möjligtvis då att jag ibland kanske handlar lite för mycket mot för vad mitt konto tål...
Den här månaden: Har varit fantastisk förutom magkatarren!
Ett annat ögonblick: Jahapp? Eeh...?
Det här upprör mig: Jag tror att alla vet att knark upprör mig. Allt från att röka gräs till att spruta i sig saker. Jag skulle verkligen vilja förändra världen och synen på knark men det går tydligen inte. Jag är livrädd för att dagens ungdomar inte ska fatta hur farligt det är och jag blir bara förbannad när jag tänker på det!!!! Jag stör mig också på att vuxna människor håller på. Jag tycker att det vore bra ifall det var obligatorisk koll på de som ska bli föräldrar på knark. Kan man inte hålla sig från sån skit ska man fasen inte ha rätt att ta hand om en unge heller. Då har man helt fel omdöme enligt mig. Knark är bajs helt enkelt ;)
Det här får mig att må bättre: Mina fina vänner och min älskade sambo :)
Det här får mig att gråta: Allt möjligt nu för tiden. Jag tror att det beror på mina hormoner för jag har verkligen blivit blödig för allt haha. Bland annat typ "Extreme Home Makeover" för att jag tycker de förtjänar hemmet så mycket :) Det är ju visserligen glädjetårar. Sorgetårar eller vad man ska säga, de kommer bland annat då jag tänker på att pappa aldrig kommer att bli min pappa igen...
En första...katt: Ja det var Zingo det.
 Han kom till oss i slutet av sommaren 2006. Han var en blyg men busig liten kisse. Han är fortfarande det och vi älskar honom otroligt mycket ;)
(Vi älskar ju såklart Zeus också ;)
Nu är det inte så mycket av utmaningen kvar!
Idag blir det nyårsförberedelser med Anna.
Förresten - idag har det gått 15 arbetsdagar och jag väntar fortfarande på tentasvaret...gissa en som kommer att brinna av och maila lärarna om jag inte får svar?! Grr...
Ha en toppendag allesammans! ;)

Inga kommentarer: