torsdag 16 december 2010

Ja, vad kan man säga? Är man upptagen så är man ;p
Nu har jag i alla fall så gott som jullov! Och guuuuuu vad jag har längtat! :)
I måndags sovde jag över hos Peter, Clara och Tobias. Vi satt hela kvällen och vägde fördelar och nackdelar mot varandra i frågan om att öppna deras Nintendo Wii eller inte. Det blev inte till slut. Men vi hade lika trevligt ändå! :)
I tisdags hade jag först skola och drog sedan iväg till Skellefteå för att julhandla och klippa mig. Nu är jag väldigt korthårig - och jag är otroligt nöjd nu också. Jag trivs oerhört bra i kort hår!
Jag handlade klart julklapparna och nu väntar jag bara på det sista paketet som ska komma med posten helst imorgon...sen är det färdigköpt ;)
Igår var jag på Edelvik en stund på dagen för att titta på innebandyturneringen. Jag hejade naturligtvis på laget från allmänna linjen. Det som jag spelade i förra året ;) De kom tvåa i år. Tur de är duktiga ;) Igår eftermiddag drog jag och Matte in till Skeå med några ungdomar från gården för att se på bio. Vi såg Tusen gånger starkare och jag var så arg efteråt. Eller irriterad. Eller både och. Jag blir så frustrerad över så oerhört blinda och tröga lärare haha. Även om det bara var en film så vet jag ju att det finns såna lärare och det gör mig så arg! Ni borde förresten se filmen även om den inte var så bra så var den tänkvärd!
Idag kom Maria och väckte oss (ja Gurra hade inte ens vaknat...) före kl 9. Vi satt sedan i soffan och pratade...efter någon timme drog vi till Marias farmor och satt där ett tag innan Maria hämtade Thea på skolan och jag drog hemåt igen. Väl hemma så hade jag möte med min grupp från klassen, via Skype, och nu på kvällen har jag varit och jobbat till kl 22. Nu ligger jag i soffan och funderar på att dricka glögg men såg just att klockan var så mycket så jag inte kan göra det nu...
Den här utmaningen alltså. Den tär på mig. Det är som att det är den som gör att jag inte ids skriva om dagarna haha. Men jag ska göra den, jag lovar.
Jag kan ju börja med att skriva om "Min bästa vän": Jag har många bästa vänner, precis som Anna ;) Jag tror att det är svårt att ha kvar vänner genom hela livet men jag är säker på att några av mina vänner kommer att stanna för resten av livet. Och det är jag väldigt tacksam för!
Vidare till nästa ämne som är "Ett ögonblick": Ja så brukar man ju säga när man vill att någon ska vänta. Eller så menar man ett speciellt ögonblick i livet och det finns många sådana. Till exempel då jag träffade Gurra. Det är ett fint ögonblick :) Okej, nästa ämne..."Min tro": Jag vet inte om jag tror på något eller inte. Jag har fortfarande inte bestämt mig...
Sista ämnet, som är "Vad hade jag på mig idag?" får visas genom detta kort från Stockholm för jag hade i princip samma kläder idag förutom att det var en annan vit tröja under men ;)
Nu ska jag se var Gurra tog vägen och snart ska jag hoppa i säng.
Sov så gott allesammans! - Och just ja - nu har jag jullov...så gott som i alla fall ;)

Inga kommentarer: