fredag 27 augusti 2010

Man kan väl lugnt säga att det har varit en dag idag då jag har haft fullt upp. Minst sagt. Jag hade ställt väckarklockan på 9 men vaknade inte förrän kl 10. Väl uppe så lagade jag mig en gröt och åt den, utan att ens starta datorn. Den ni! Sen så for jag till Brännfors för att jag hade bestämt att jag skulle tvätta Gurras bil som inte har blivit tvättad på över ett år tror jag. Väl framme i Brännfors så började jag tvätta av den med högtryckstvätten och sedan blandade jag bilschampoot med vattnet och tvättade av bilen med en svamp. Jag lämnade nederdelen då vi inte hade någon Herobiol (avfettningsmedel typ). Jag spolade av bilen med högtryckstvätten igen och skulle sedan torka med sämskskinn då jag upptäckte repor samt matta delar på lacken. Det var som "tur" var bara repor på ett ställe (jag var medveten om att jag hade gnuggat lite extra där) men fläckarna med matt lack var lite överallt men bara på bakdelen av bilen. Jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra men min kära morbror skulle hjälpa mig på lördag sa han, så jag fortsatte med städningen på insidan istället. Det gick inte heller så bra då dammsugaren gick sönder direkt och sen så hade vi inget medel som jag kunde använda till att torka alla utrymmen. Såpan gav i princip ingenting. Så jag for hem.
Sen for jag till Maria ett tag innan Sara ringde och sa att hon och Nicke var utanför mig. Jag drog hem och var med dem. De hade köpt pizza och jag snålade de sista bitarna som middag ;) Nicke drog hem efter en stund och ett tag efter det så drog även jag och Sara upp till Brännfors. Jag ville visa Björn vad jag hade lyckats göra och så ville jag ju vara med Sara också. Jag ville dock inte att det skulle bli så sent då jag ska fara iväg mot Umeå redan 06.45 imorgon men det gick ju som det gick. När vi kollade på bilen framme hos Björn, där även Nicke var, så sa Nicke att vi kunde kolla ifall han kunde hjälpa mig att få till lacken. Vi körde upp till Sara och Nicke och sen blev vi kvar där. Jag och Sara (mest Sara) gjorde bilen renare inuti än vad den någonsin tidigare har varit medan Nicke slipade och gjorde baksidan av bilen oerhört glänsande och fin.
 Man såg lite skillnad på hur fint det blev efter man hade använt deras supermedel på ratten ;)
 Relaxhörnan. Nicke passade på att fika kvällsfika... Anders (bror) dök också upp, naturligtvis!
 Om jag säger såhär...denna insida av bildörren har varit grå och mörk före...nu är den skinande ljusbeige, precis som den ska vara!
 Nu är det bara två repor kvar men de skiter jag i för jag är supernöjd och glad. Även de matta fläckarna är borta. TACK!!! Jag vet inte ens hur jag ska kunna tacka dem för hjälpen men jag ska försöka återgälda det senare!! För er som inte läste förr så var det ju bara nån månad sedan som Sara hade gjort en sätestvätt och rengjort min bil. Och nu då Gurras (inte hel sätestvätt nu men). Helt sjukt va tur jag har!!!
För övrigt så är jag fortfarande vaken eftersom att jag väntar på att Gurra ska komma hem. Det blev en sen hemresa för honom från Stockholm men snart borde han vara här :))
Umeå imorgon för första introduktion...jag är nervös!!
Sov gott allihopa! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Skicka dina biltvättare och polerare hittåt! Finns en volvo och audi på gården som är i desperat behov av deras skickligheter!!!!
B- träskaren!!!!

Anonym sa...

Tack så mkt :) jaså ska du det? va ska du då plugga? :)
/Anna