måndag 16 augusti 2010

Hösten verkar ha kommit nu och vem kan bli gladare över det än jag? :) Jag älskar höstens färger och att man äntligen kan börja gå i jacka och långärmat...inte för att jag kan ha både jacka och långärmat än men...snart så ;)

Zeus kom ut en sväng och var tröttare än tröttast, jamade mycket och stackarn har ju haft problem med ögonen nu :( Han har varit i bråk...men hoppas att han lär sig något av det! :)
För övrigt så har jag suttit och fyllt i papper idag. Papper till a-kassan inför överklagan ang. omprövning + alla dessa papper inför studiestarten! Jag har fyllt i papper till csn, fixat mina inloggningsuppgifter till intranätet, beställt lånekort osv.
Jag har också kommit på hur stort Umeå universitet faktiskt är. Jag blir måttligt nervös av att tänka på det. Den största skolan jag har gått på i mitt liv är Björnåkersskolan (högstadiet) här i Burträsk. Där är det nu 230 elever mellan 6-9:an...då jag gick kanske det var ungefär lika många fast då var det bara 7-9. Klassen jag gick i tror jag vi var runt 20 pers. i... Nu ska vi vara typ 37 st.? På gymnasiet var vi 12 i min klass... Hur ska detta gå? Nåja, jag vänjer mig ju säkert.
Nu ska jag börja göra mig klar inför stadsresan. Vi ska in till Marie och äta middag, spela spel och umgås den här sista kvällen innan Anna åker tillbaka till Stockholm igen :( Nu har hon varit hemma hela sommaren och jag har vant mig vid att ha henne nära. Hur ska det nu gå när hon åker igen? Det kommer att bli jättetråkigt :( Jag ska åka och hälsa på henne någon gång i höst har jag tänkt ;)
Ha en bra dag allesammans!

2 kommentarer:

Lina sa...

De va inte dåligt de ;)

Tina sa...

ville bara skriva att jag finns kvar :)