tisdag 10 augusti 2010

Igår kväll när jag kom hem från Stockholm så hade jag fått ett brev med posten från a-kassan. YES! tänkte jag eftersom att jag har väntat på min ersättning nu hela sommaren. Jag möttes av följande läsning:
Beslut - Studieuppehåll
Ersättning lämnas inte till personer som deltar i utbildning.
Den som har uppehåll i studier har inte heller rätt till ersättning.
Enligt studieintyget du har sänt till oss har du sökt fortsatta studier och därför beviljas du inte ersättning.

STUDIEUPPEHÅLL??? Nu får de väl ändå ta och ge sig. Jag har väl inte haft nått STUDIEUPPEHÅLL. Jag fick i alla fall en tid på kommunal inne i stan imorgon. De ska hjälpa mig att överklaga, om de nu tycker som jag, att a-kassan är helt fel ute i sitt beslut. Grr!!

Jag blir så less. Jag har gjort ALLT som jag skulle ha gjort + lite till, för att få ersättningen (som jag dessutom själv har hjälpt till att betala in under dessa år) och så fattar de ingenting. Jag har bara svarat ja istället för "vet ej" eftersom att det inte fanns såna rutor och då får jag ingen ersättning. Helt sjukt!
Nääääsi, tacka vet jag att ha ett jobb eller nått där man vet att man får ut sina pengar i alla fall!!

Jag återkommer med bilder från helgen senare idag. Just nu ska jag försöka käka lite frukost och slå på tvn. Jag har feber idag + att jag har blivit mer och mer förkyld. Jag hoppas verkligen att det går över innan imorgon så att jag kan åka in och träffa den där kommunalaren :)

Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer: