söndag 15 augusti 2010

Det har blivit många inlägg idag så glöm inte att kolla på alla ;) Det är många bilder i alla fall :) Nu fortsätter jag med fredagens kräftskiva hos mamma och Hans :) Gurra stackan låg hemma med 39 graders feber :( Tur att han inte gillar kräftor och räkor i alla fall ;)

Fredde och Josse :)
Anders och hans kompis Jennie :)
 Mamma och Hans :)
Jaa, som sagt...igår var det då dags för årets upplaga av "Slaget om Bodbysund". Allt cred till Terese, Julia, Linus, Patrik, Linda och Tobbe samt alla andra utöver dem som gjorde det till årets höjdpunkt i form av fest :)
Dagen började med Burträskbingo. Alla som inte vet vad det är kan googla...det är nämligen en vida känd lek :) Vi skulle i alla fall bland annat skaffa 5 autografer från olika folk i Burträsk, hämta en skoter, hitta platserna på bilderna som vi hade fått på ett papper, baka en kaka, hämta en dl mjölk som kom direkt från kon, dansa afrikansk dans i 3 min med 10 deltagare (Isak i mitt lag gjorde det med kossorna ;p), hämta 10 liter koskit osv. Ni kanske fattar grejen? Kul var det i alla fall, och när vi var klara med det så var det dags för andra utmaningar så som att stapla dryckesbackar och stå på dem (självklart hade vi säkrat med klätterselen), klättra i träd, paddla kanot och simma, skjuta med luftgevär och andra saker :) Efter alla utmaningar så var det dags för en utsökt middag samt spexen som varje lag hade förberett under dagen. En fantastisk dag och kväll blev det!
Detta var en av platserna vi fick på bilderna och då drog vi dit och fotade med vår maskot...
Vi skulle provsmaka ost... Det var ost från Burträsk såklart... Vilken var lagrad 8 mån, 13 mån och vilken var krutrök?
Kakbidraget :)
 Halva vårt lag framför en hastighetsskylt vilket var ett uppdrag...
 Baddags...ett uppdrag såklart :)
 Backarna...
 Trädet...
 Spindelnätet...
 Skyttet med lagskidor...
 Fyrhjuling...guidad med ögonbindel...
 Dags för middag...
 Arrangörerna! :)
 Hjälpredorna, matlagarna m.m. :))
 Här började lagens spexande...det blev sämre och sämre ljus på scenen tyvärr...
 Elin vek en pappersgroda ;)
 Emelie var där ;)
 Jonas vek en ödla :)
 Mitt gäng...yeah...
 Emelie och Sara :)
 De röjde på dansgolvet...
 Jag och Anna röjde också... (min solbränna syns ju RÄTT mycket bara...)
 Kvällen led mot sitt slut...
 Sen var det dags att dra hem för mig :) Jag hade ju tänkt cykla dit och hem men åkte med Jonas och Anna dit och vi 3 åkte med Svante hem...
Nu ska jag se Saw 6 med Gurra (eller ja jag har kollat på den ett tag nu men nu ska jag lägga ner datorn)...fast den är så jääääkla äcklig!! :(
Ha en bra kväll och glöm inte att läsa inläggen nedanför också :)

Inga kommentarer: