lördag 5 februari 2011

Jag och Gurra kom hem för ett tag sedan efter att ha tagit en lång härlig promenad. Jag trodde aldrig att jag skulle hinna med en sådan idag men jag blev odräglig här hemma så vi begav oss ut i stormen. Ja eftersom vi gick på ett skoterspår och på öppet vatten så stormade det ett tag och flög hårda snöflingor i ansiktet men ändå sååå skönt. Vi passade på att posta nå brev och handla lite också på väg hem. Väl hemma igen så hoppade jag in i duschen medan Gurra skalade och klyftade potatisen, morötterna och rödlöken. Nu ligger de i ugnen och jag ska snart börja med kycklingen. Eftersom att jag numera aldrig orkar göra kycklingfiléer i ugnen så gör jag ju de alltså i micron. Det är ett jättebra tips som ni verkligen ska testa! Förr har jag bara gjort det då jag har lindat in kycklingfiléerna i bacon och lagt i lite WB-ost men nu tänkte jag bara he på lite smör och kryddor få se. Man måste alltså försteka dem först så de inte ser alldeles tråkiga ut :p Det är också därför jag ska he på nå smör. Sen in i micron i ca. 10 min. Skär i dem och kolla att de är klara. De blir oerhört saftiga och goda. MUMS! Jag kanske slänger in en bild sen så får ni se hur de blev ;)
Nu ska jag sätta igång!
Och så väntar jag på tjejerna naturligtvis. Undra när de har tänkt dyka upp?
Förresten blev semlorna inge bra alls. Jag måste ha gräddat de nån minut för länge för de blev hårda på ytan. Men jättegoda när man väl åt dem så jag ska göra om dem och se. Det var ett superlätt och gott recept i alla fall!
Hej svejs!

Inga kommentarer: