lördag 5 februari 2011

Igår var det fredag och då passade vi på att äta gott ;) Det blev lite nyårsmeny 2010 över det hela...först rosmarinsdoftande potatisrullar med sallad, honung och gräddfil (i brist på laktosfri turkisk yoghurt) och till efterrätt blev det en sån här god grej...
...vad det nu heter ;) Tyvärr råkade jag he in dubbelt så mycket choklad?! så att det blev lite väl sött, men tillsammans med hallonen som var osötade så blev det ändå helt okej :) Och det bästa av allt är att jag har kvar chipsen och dippen till ikväll ;)
Åh, jag bara älskar att det är lördag idag. Tänk så härligt att slippa ha ångest över att man ska plugga eller göra andra viktiga saker. Idag har jag bara haft det bra. Vi klev upp alldeles för sent. Så pass sent att det var lunchtid och jag gjorde plättar. Vi åt och sedan bakade jag semlor. Bullarna alltså. Nu kyls de ner och sen ska de provsmakas. Jag tror tyvärr att det blev lite torra och jag förstår inte vad jag gör för fel?! Jag följer alltid recepten men ändå så misslyckas jag!
Nåja, nu ska jag duscha så att jag är redo inför kvällen, som förhoppningsvis blir tillsammans med några av mina fina vänner.
Ha en trevlig kväll allesammans!

1 kommentar:

Rebecca sa...

Jag brukar nästan alltid göra lite eget alltså höfta till lite antingen lite mera ägg eller mera socker eller lite mindre mjöl beroende på vad man nu gör ;) Brukar alltid bli fel när jag föjler till punkt och pricka :) KRam och än en gång fin blogg