onsdag 9 februari 2011

Hej hopp.
Idag är det lika vackert ute som igår. Synd bara att det är -10 idag mot för -3 igår. Nåja, jag tror ändå att jag ska bege mig ut på en skidtur snart. Ska bara fixa nå frågor först utifrån plugget. Jag har läst världens krångligaste "artikel" (examensarbete) om Barn i behov av särskilt stöd. Jag tycker att ämnet är hur intressant som helst och jag tycker att det är så fruktansvärt viktigt att tänka på. Jag blir så himla arg när jag läser om hur lite hjälp en del får. Och det vet jag av jobberfarenhet också att det är ska va så himla svårt att få hjälp om man inte har en fastställd diagnos. Varför är det så? Varför förstår inte folk att människor runt barnen eller de vuxna som har problem faktiskt vet bäst att de behöver hjälp? Då tycker jag att det ska vara självklart att den hjälp som behövs sätts in. Men det är klart. Det handlar ju om ekonomi också. Men å andra sidan så sitter man här och läser om barnkonventionen, skollagen och läroplanen som säger att alla har rätt till samma hjälp och mer därtill om det behövs. Men så är ju inte fallet och det gör mig sååå arg. Jag vill nog helst skälla på någon men jag vet inte på vem :p
JAG ska i alla fall försöka hjälpa de som behöver.
Nä nu ska jag försöka bli glad igen och fixa de där frågorna.
Har för övrigt nå andra roliga saker på gång. Ikväll bland annat. Men det får ni läsa om senare ;)
Förresten - vars är alla kommentarer? Visst går det att kommentera för er fortfarande? :)

3 kommentarer:

Simone Wennberg sa...

Klart det går att kommentera! Hör av dig nästa gång du ska ut med skidorna. Jag följer gärna med en sväng!

Unknown sa...

Jag blir också upprörd över hur det går till !!! Vi får kämpa för detta, vi blivande förskollärare.

Anonym sa...

Visst blir det Badminton ikväll?
Jag tro jag ska fara, om inte min rygg säger ifrån.. kanske ska på massage senare idag.. vi får väl se :)