tisdag 15 februari 2011

Ja så här såg det ut när jag kokat makaroner som jag hällt ut från en alldeles ny förpackning haha. Jag blev lite förvånad faktiskt!
För övrigt har jag även idag pluggat som sagt. Går väl relativt bra känns det som. Synd bara att jag ska åka till Umeå imorgon = några förlorade timmar pga körningen. Men men! å andra sida får jag ju hjälp inför den muntliga och DET är ju toppen! :)
Till middag panerade jag fiskfiléer för första gången i mitt liv. Det gick bra med paneringen och stekningen (trots att jag efterstekte dem i ugnen för att inte bränna dem för mycket då plattan är lite konstig och inte går att ställa på lagom värme)men jag tänkte aldrig på att krydda den. När ska man krydda den om man har panering på? Ska man krydda paneringen? Ströbrödet? Eller på hela fisken panerad innan man lägger ner den i pannan? Kan någon svara? ;)
Nåväl, när jag efter middagen skulle skynda mig iväg till jobbet så halkade jag i halltrappen och slog mig rätt hårt. Buhu. Stackars mig. Tur att trappen bara har 3 trappsteg. Gurra var där på 1 sek. och hjälpte mig. Jag la mig bara på magen från ryggläge och efter ett tag började jag skratta för att det var så typiskt när jag hade bråttom. Jag blev i alla fall liggandes ett tag men sedan drog jag iväg med lite skrapsår, blåmärken, lite ont i ryggen och lite ont i huvudet. Men nu känns det bättre i huvudet och ryggen men blåmärket på vänster skinka gör bara ondare och ondare så får se hur det känns imorgon haha!
Nu ska vi sova så att jag orkar mig upp och vara i Umeå kl 9 imorgon.
God natt allesammans! :)

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag brukar he kryddningen tillsammans med ströbrödet. Salt och svartpeppar. Sen tycker jag det är skitgott att he en annan krydda dit också. Såna här lite långa korn. Vad heter dom? Du förstår säkert precis vad jag menar! ;D Puss

Dannie sa...

tack!=)