torsdag 29 oktober 2009

Torsdag


Jahapp, var dags att ta bort snön eftersom den ändå vägrar komma tillbaka.


Idag har jag i alla fall klivit upp, gått på promenad med Gibson i det underbara höstvädret, varit med Tina och fixat klart inför morgondagen osv. När vi var klara med det for vi tillsammans och tog vaccinationssprutan för svininfluensan. Jag var inte lite nervös kan jag tala om för er, men än så länge känner jag ingenting. Det ska ju komma inom ett dygn så jag får bara hoppas att jag klarar mig ifrån biverkningar. Efter vaccinationen drog vi på pizzerian och käkade ett skrov för att fira att vi ej fått några större men av sprutan, så som att börja gå baklänges eller något annat hemskt. Jag skjutsade Tina till jobbet, for hem och satte mig vid datorn en stund innan jag bestämde mig för att köra in till stan och hämta möblerna på Jysk som jag fick ett sms om att de kommit. En halvtimme senare hämtade jag upp Marie på hennes jobb och vi for först på Jysk, sedan på Rusta. På Rusta köpte jag en tapetrulle och ett par julgardiner. Riktigt fint var de, båda delarna. Efter jag hade handlat klart drog vi på Taste och åt middag. Jag åt Fransyska med stekt potatis och kantarellsås medan Marie tog en hamburgertallrik med lökringar.


Jag kom hem och vet inte var jag ska ha tapeten för jag har ångrat mig om att ha den i hallen nu när jag såg hur fina de nya möblerna blev mot den beigeaktiga vävväggen. Jaja, jag ska behålla rullen ett tag och se om den passar någon annanstans, annars lämnar jag tillbaka den. Gardinerna får ni väl se på något kort närmare jul.


Nu sitter jag i soffan och är otroligt trött. Har ätit lite pepparkakor och druckit ett glas coca cola till det. Inte blev jag piggare av sockret inte så nu ska jag istället hoppa i säng och njuta av sömnen.


Sov gott!

Inga kommentarer: