torsdag 28 maj 2009

Träning.

Jag har en tendens att missa mina dagliga skriverier...varför? Jag har nog helt enkelt för mycket att göra...

I Tisdags blev det ingen tripp in till arbetsförmedlingen eftersom mamma inte var hemma. Istället tog jag det lugnt på förmiddagen för att sedan åka ner till Burträsk med inlines...tappade ett hjul på vägen som suttit dåligt sedan jag satt på det förra våren. Jag och Marie hade gjort en egen uppfinning för att få fast det...en skruv utan "räfflor" (?) och en mutter... Muttern försvann men hjulet stoppade jag i shortsen och skruven i bhn...hur nu det där lät...och fortsatte åka till Burträsk. Mötte Anna och Emeli vid utkanten av Burträsk och vi blev lika chockade alla tre tror jag...de visste inte att jag var ute och åkte och jag hade ingen aning om att de skulle ut och åka... De hade tänkt åka runt västomsundet, men ångrade sig då jag berättade hur fruktansvärt dålig asfalten är där...så vi drog hem till Emeli istället, och tur var nog det, för regnet kom efter en stund. Gurra hämtade mig i Btk, vi drog hem och åt middag och sedan drog jag på fotbollsmatch i Skelleftehamn. Vi spelade mot Clemensnäs och vi vann med 3-1. Jag spelade 30 min i första... Jag orkade inte mer...kanske inte så konstigt efter de 8 km med inlines före. Eller så har jag bara dålig kondition helt enkelt.

Igår var vi ner till Bjurholm och gjorde klart husaffären. Fick även tjuvkika in genom vardagsrumsfönstret och se hur de gjort om där inne...MYCKET fint var det!! :) De är snabba på att göra saker! :)

På kvällen drog jag på styrelsemöte på Ljusvattnetsskolan eftersom jag är med i spelarrådet. Inte så mycket jag behövde göra men det var lite kul att höra på de andra!

Idag har jag dock varit in på arbetsförmedlingen i Skellefteå och fått en handlingsplan som innebär att jag ska kolla om jobb själv. Jag ska besöka lite förskolor här runtomkring tänkte jag...se om de kanske behöver någon springvikarie i sommar...det vore kul. Annars var det inte så mycket jag behövde göra. Jag skulle ringa in v.26 och annars skulle vi höras av i höst om det inte blir något jobb.

Drog till mamma och käkade lunch, samt umgicks lite. Kom på att det nog var länge över en månad sedan jag träffade henne, och ännu längre sedan jag träffade Hans.

Efter besöket där drog jag in till stan igen och handlade lite kläder. Nog för att man är dum om man handlar utan att egentligen ha några pengar, men jag har nästan ingenting att ha i sommar. Jag har använt mina favoritkläder så mycket att allt är trasigt, och trots försök av mamma till lagning så är det nog bara att slänga iväg dem snart. Så nu har jag i alla fall något att ha i helgen, då det bär av mot Umeå.

Drog till Åbyn och käkade middag, kom på att mina fotbollsskor låg i Gurras bil som var på flygplatsen och mina träningsskor är borta i flyttkaoset, så jag kunde inte träna fotboll som jag tänkt. Jag tog då på mig mina inlines och åkte upp mot Ljusvattnet för att se på fotbollsträningen i alla fall. Jag kom mig typ 1 km (BARA uppför) innan Rille och Maria körde förbi och jag fick åka med dem dit...det blåste så kopiöst mycket och är uppför hela vägen samt KASS asfalt så jag tänkte åka hem istället...bara nedför och ingen blåst. Inte ens medvind. Jag var med och tränade lite på fotbollsträningen i sockar och åkte sedan ner till Åbyn igen. Drygt 6 km är det men det var alldeles för enkelt kände jag, men det tillsammans med uppförsbacken på väg dit samt lite fotboll får räcka för kvällen.

Nu ser jag på Grannfejden och Gurra kom just hem.

Får se om det blir Umeå imorgon eller om jag måste spela fotbollsmatch och dra först på Lördag.

Hej hopp.

Inga kommentarer: