tisdag 19 maj 2009

114 fönsterrutor.

Efter lite räknande så kom jag fram till att jag har rengjort ca. 114 fönsterrutor hittills, och jag har ca 4 st kvar... Jag är måttligt less på fönsterrutor vill jag lova. Har även rengort 4 element till idag. Det är jag också less på. Dammsuga samt skura är jag också less på. Finns det något jag inte är less på? Jo att sätta mig ner på madrassen, se på tv och titta på datorn. DET är jag inte less på. Det ska jag nog göra resten av mitt liv när jag är klar med hela flytten och allt vad den innebär.

Jag skulle vilja flyga härifrån just nu och bara veta att huset blir färdigstädat av sig självt. Gurra drog en sväng till Burträsk idag och tog med sig Zeus. Stackars Zingo är kvar och letar Zeus både ute och inne. Jag försökte förklara att han redan har flyttat och att Zingo ska flytta också, imorgon eller på Torsdag...då gick han ut och jag har inte sett till han efter det...stackars katter! Det är något som verkligen tär på en när man måste ta katterna från skogen! Jaja, det är väl bara hoppas på att de kommer trivas i Btk till slut också.

Efter att ha städat en hel dag blir man så trött att man somnar ifall man lägger igen ögonlocken. Det gör att jag försöker att blinka så lite som möjligt vilket resulterar i torra ögon. I vanliga fall har jag ögondroppar mot det, men senast jag skulle använda dem, för några dagar sedan, så luktade de skitäckligt. De måste typ ha jäst eller nått. USCH. Så nu får jag helt enkelt leva med torra ögon eller sova mer, och sova har jag ju inte tid med...

Har även tagit emot ett stort paket från IKEA idag, som tillhör dem som flyttar hit. Tänk er fulla vardagsrummet med fina IKEAmöbler och ingenting äger man själv...typiskt!

Ikväll ska jag i alla fall se på Ugly Betty samt Desperate Housewives. Det är så kopiöst spännande!!

Imorgon blir det ännu mer städning, var vet jag inte ännu eftersom det bara är köket, toan och här där vi sover kvar...samt hallen uppe och nere där vi går stup i kvarten. Jajja, vi får väl ordna det på något sätt.

Nu ska jag fortsätta se på tv samt på datorn och invänta Gurra.

Tjoe.

2 kommentarer:

malinns sa...

Vad roligt det var att se dej idag Katta du ÄR saknad.

Tack för söndagsmiddaggen förresten berättade just för Anna-Stina och Linda på jobbet att jag och Elin gjorde kycklingsallad av dina 10 kycklinglå du lämnat på Dalabo. Jag städade kylskåpet och tog hem dem, riset vovvar Rexa för hon åt det mioxat med rester från grillade kotletter.

Lycka till nu med flyttkalsaset och du gör några headbangs för/åt mej :-P

mija sa...

såg bara sista tio minutrerna av dh, men de sägs att det var ett ganska tråkigt avsnitt :S ?
o vadå 114 fönster rutor ? räknar du då två per fönster eller vafan bor ni i för mansion ??:o

btw, imorrn börjar robert ashberg o gert fylking gå mot burträsk, du måste ju vara ute o kika om du ser dom :)