söndag 24 maj 2009

Massa skoj.

Igår drog jag först in till Skelleftå och hämtade Marie, samt gick på stan en liten sväng. Hann med att köpa Fylking och Aschbergs fräckisbok...undra om den ens är bra... Fick den också signerad men jag vågade inte säga att den egentligen var till mig själv utan sa försiktigt "Kan ni skriva att den är till Günter...med ett tyskt y...". HAHAHA. Det blev inget kort eller autograf till mig själv alltså men jag fick då säga några fler ord än bara det där också...och svar fick jag också...yeah...

Vi körde till Maries familjs sommarstuga och hämtade ett brännbollsträ för att komplettera till det redan färdiga brännbollssetet hon köpt i Skellefteå. Detta för att det sas vara ett mycket bra slagträ som Tobias gjort till henne vid ung ålder... Det skulle alltså vara upp till bevis under kvällen för det!

Vi drog och handlade mat, vilket påminner mig om att jag är skyldig Anna pengar, och Anna gjorde en suverän tacopaj (fast jag vill nog kalla det möjligtvis gratäng...eller röra...). Efter den goda maten gick vi ut och spelade lite fotboll med en väldigt lack fotboll, men kul hade vi i alla fall.

Efter fotbollsspelandet samlade vi ihop 4 killar, drog ner mot kajen och spelade brännboll... Upp till bevis var det ju...hur gick det egentligen? Jo, jag tyckte det var riktigt suveränt och lyckades faktiskt göra, jag tror det var, 3 eller rent av 4 homerun! Synd bara att jag springer så jäkla sakta... När det var vår tur att stå ute så skulle jag göra ett snyggt kast till brännaren som resulterade i ett av världshistoriens sneaste kast. Jag har vid 21 års ålder fortfarande inte fattat hur man kastar en boll rakt fram...nåja, det jämnade ju ut sig med mina homerun!

Efter två omgångar så bestämde vi tjejer + Peter oss för att leka "Billeken". Vad är det för något kan man ju då fråga sig som icke Burträskbo. Jo ser ni, den leken har först och främst jag, samt några till kommit på! Man är två lag (eller fler) varav man har en bil vardera. Man börjar på sama plats båda bilarna. Den ena far och gömmer sig, skickar sedan en ledtråd i ett sms till någon i den andra bilen, och då börjar det! Man kör alltså ungefär kurragömma med bilar i Burträsk samhälle, fast med ledtrådar... Till exempel så fick vi en ledtråd från Anna, Marie och Peter där det stod "Efter en blöt sväng kanske du måste kissa". Det var ju självklart toaletterna på campingen...det förstod ni väl alla? Jag skrev en ledtråd till de andra som löd så här "Här finns borrar, både stora och små". Fick skicka en till sedan för att de inte kom på, och där skrev jag "Trollen måste dö!"... Det var ju såklart i bilgaraget bredvid tandläkaren! Är ni med? Jag skrev också en luring "Solan lyste upp här för ett tag sen"...då stod vi bredvid Annas f.d grannar Solan och Leifs hus... Fast då läste Peter upp "Solen" istället vilket gjorde det omöjligt för Anna och Marie att förstå... Hur som helst så är det en väldigt rolig lek...förrutom då man sitter och väntar hela tiden...

Efter leken så drog vi till Marie och fikade litegrann innan kvällen avslutades. Jag sov över hos Marie och vaknade i morse (idag) av att Marie knackade på fönstret...det tog ett jäkla tag innan jag fattade vad som pågick...då var hon ute på altanen och solade... Vi lagade frukost (typ lunch), hon färgade mitt hår och sedan kom Anna med Jonas och plockade upp oss med bilen för att dra på ko-utsläpp. Vem tusan far på sådant? Jag skrattade åt Anna och Marie...jag menar vem har inte sett kossor springa ut förr? Tydligen var det jäkligt många som inte gjort det, för det var massor med folk där...helt sjukt, men trevligt med folk i alla fall...

Nu sitter jag i Brännfors och väntar på Gurra som kommer hem från att ha varit i Umeå igår kväll och idag varit i huset och pratat med köparna. Vi ska käka middag här och sedan bär det iväg på fotbollsträning. Jag MÅSTE komma ihåg att få in boxern någonstans för att spela in från Bodbysund ikväll !!

Det blev ett långt inlägg...

Hej hopp.

2 kommentarer:

mija sa...

jag har aldrig sett kossor springa ut förut :) förutom för 2 veckor sedan när vi fick tjurar hit till gården :P

Anna sa...

Men Katarina. Folk kanske tycker det är skitkul att se kossorna glada även fast dom sett kossor springa förr. :P Det har med KOINTRESSE ATT GÖRA. Och jag vet att du är mer intresserad av att se en bäver springa, eller kanske en mård. Men alla är vi olika. ;)