tisdag 26 maj 2009

Idérik.

Oj vad jag har mycket idéer inför huset nu...helt sjukt mycket...
Men inga dyra idéer faktiskt. Inte vad jag räknar med i alla falll... och jag hoppas att jag hinner klart det innan midsommar. Det vore ju toppen...det är inte så mycket att göra heller...inte vad jag tänker mig i alla fall...men som sagt, mycket idéer.

Gårdagen njöt jag av tillsammans med Tina och Anna ute i de friska starka vindarna. Vi tränade fotboll, med en stulen boll. Jag var ICKE tjuven minsann...vi får väl se vad Burträsks poliser gör åt denna lilla sak... Antagligen ingenting eftersom det inte finns någon polis i Burträsk och dessutom var den inte stulen på så sätt!!

Anna följde även med mig på Burträsk Järn och Färg där jag kollade lite på tapeter, färg samt golv...bara för skojs skull mest...

På kvällskvisten blev vi bjudna på födelsedagsfika hos Emeli, som fyllde år i Fredags. Hon hade bakat en SUPERGOD After eight-kaka! Mums! Muggan hade tagit med sig ett väldigt skumt, men oerhöööört, roligt spel. Ett spel från USA som är som en kub med olika färger med siffror på som sticker ut från kuben som små "armar". Kuben talar om, på engelska, vad man ska göra, och man ska följa instruktionerna...t.e.x ska man "start on purple".... "yellow, green, purple, white...." osv...då ska man vicka kuben på rätt färger som den säger, och det får inte gå för segt, och varje omgång går fortare och fortare...helt sjukt! Men det finns andra spel där man ska komma ihåg siffrorna och bokstäverna också och sedan luta på alla under en viss tid osv... Kul var det i alla fall!

Efter kvällen var avslutad så tog jag på mig mina inlines och åkte dessa 8 km (jag ska kontrollräkna idag) upp till Åbyn...höll på att dö efter typ 6 km, men sedan fick jag ny kraft...och jag stannade inte EN endaste gång mina vänner...inte EN... Jag tänkte där i slutet att det var då minsann enda gången jag åkte här emellan...men tänka sig att idag är jag llika sugen på att åka igen...!! Det blir dock inget sådant idag eftersom att jag nu ska kliva upp ur sängen, äta frukost, göra mig klar och åka in till Skellefteå för att gå på arbetsförmedlingen. Jag ska sen bege mig till mamma för att snåla på tvättmaskinen och sedan mat... Efter maten blir det fotbollsmatch...

Ha en trevlig dag!!

Inga kommentarer: