måndag 11 maj 2009

Disk och matlagning.

Denna dag har mest bestått av en massa disk och matlagning. Har i alla fall hunnit med att avfrosta frysen, rensat och rengjort skafferiet. Har även kollat i ladugården hur mycket som ska slängas och det är en HEL DEL måste jag säga. Får typ ont i magen av tanken på hur tusan vi ska få iväg allt...

Imorgon går första riktiga flyttlasset...med utemöblerna haha... Ska träna fotboll imorgon kväll och på Onsdagmorgon hämtar vi en annan släp som vi tar med oss hit igen. Sedan är det packa släpen och köra upp och ner resten av veckan som gäller. Skulle kännas bra att få något rum tomt så man kan börja städa också. Vet som inte vars man ska börja riktigt...

Åt i alla fall en god köttfärspaj till middag nyss och medan jag lagade den så gjorde Gurra muffins som vi kan mumsa på i flyttstöket.

Håller även på att läsa en väldigt intressant bok som heter "Illusionen om Gud". Får väl ge en recension av den vid något senare tillfälle då jag läst den klart. Kan tänka mig att det tar ett tag att läsa ut den för mig eftersom jag aldrig läser böcker och har bara kommit till sid.54 av nästan 400.

Ska ställa undan maten nu, lägga på en vit tvätt, torka ur frysen sen ska jag bara lägga mig ner och kanske somna en stund i soffan.

Blir att köra soffan till Dalabo imorgon istället. Det blir nog bra det.

Grattis till A-S som fyller 20+10+6 (hoppas jag har rätt :P) idag!! :D

Gurra sover i soffan bredvid, utslagen efter dagens räffsning och rensning, samt jobb. Stackarn.

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst är det roligt att läsa bloggar =) Var ska du flytta?

Anonym sa...

Inte illa... då kanske man träffar dig någon dag då =)