onsdag 20 maj 2009

Aschberg och Fylking Sverige.

Eftersom jag fick höra av Mia igår att Aschberg samt Fylking skulle till Burträsk idag efter övernattningen i Bygdsiljum så var jag naturligtvis tvungen att ställa väckarklockan på 7.00 för att sedan låta Gurra inhandla ett nytt bilbatteri till sin Nissan 200sx som jag glatt styrde fullpackad mot Btk där vid 8.30-tiden. Väl framme i Burträsk fick jag mig lite mat hos Anna innan vi satte oss i hennes bil och körde mot Bygdsiljum för att få en skymt av dem. När vi kom till Bygdeträsk så gick de plötsligt där. Kändes ju faktiskt lite overkligt... Anna tyckte dessutom att det såg ut som att en av våra kompisars mamma gick med dem...vilket det senare under dagen visades vara alldeles riktigt...

Efter bilturen så tänkte vi att vi skulle åka inlines och möta dem (kändiskåt som man är). Vi åkte till Brännbergsliden men såg inte en skymt av dem...vilket slutade med att vi åkte hem igen och bestämde oss för att vänta inne i byn...men det höll inte länge innan vi körde ut mot Bygdsiljum igen för att se var de tog vägen, denna gång med en annan bil... Vi såg inte till några gångare, men såg en Ystad-Haparanda-bil som körde från Brännbergsliden mot Mora...så efter att ha kört en bit till så vände vi och tänkte "kan de verkligen ha gått mot Mora istället för mot Burträsk?" och körde efter...väl framme i Mora såg vi dem igen...denna gång stannade de och fikade vid den där bilen och vi körde bara förbi...tänkte ta autografen vid nästa tillfälle då det kom mot Btk...för visst fasen skulle de gå in i Btk samhälle?! Helt plötsligt såg vi vår kompis mamma som börjat gå själv mot Btk, och mot oss som stod parkerade på en parkeringsplats efter vägen :P, vilket gjorde oss lite misstänksamma på att något inte stämde. Vi plockade upp henne och jag frågade vad de gjorde och hon berättade att de hade ändrat sig och inte skulle in till Btk något, utan skulle åka bil till Ånäset för någon grej där sedan gå till Skellefteå...JAHAJA, missa Burträsk bara, gör det!!! Men jag tror faktiskt att de tänker sova i Burträsk i natt i alla fall eftersom att husvagnen står kvar på Snidexparkeringen...får väl höra om det var så imorgon eller...

5 timmar av dagen har alltså bestått av att jaga Aschberg och Fylking utan att få ett ord sagt, eller en autograf skriven...jag är djupt besviken på mig själv över att mitt "coola jag" försvann i en vind av blyghet!!!

Åt i alla fall middag på Wärdshuset i Btk med Maria och Gurra...for sedan hem till huset där vi nu ligger, både jag, Gurra och Maria på var sin madrass och ser på Big Brother (?) haha. Imorgon är det förhoppningsvis slutstädandet...får väl se hur det går...

Vi hörs!!!

1 kommentar:

mija sa...

fan va deppigt. haha kul ändå att ni jagade dom typ :P men det hade jag säkert också gjort. dom är kul :P