onsdag 4 mars 2009

Unga mödrar.

Dagen startade med ett Medarbetarsamtal på chefens kontor inne i B-holm.
Det gick jättebra och tiden bara flög iväg!
Efter det så drog jag på jobbet och jobbade hela dagen.

Sen drog jag in till B-holm för att få kolla snabbsänka och ett halsprov.
Tydligen så var jag för sen och de bad mig ringa dit imorgon för att sedan bli uppringd igen...
Hur tusan ska man kunna besöka en vårdcentral om man jobbar hela dagarna????
ÅÅÅÅÅHHHH så irriterad jag blir...
Varför är det så jäkla dåliga öppettider?
Jag vill ju inte ta ledigt för att ta de stackars små proven...

Nåväl, jag får väl försöka förhandla med mina medarbetare eller något så jag kanske ska kunna dra iväg en sväng och få ta ett prov innan veckans slut.

Jag kom hem och tillsammans med Gurra så lagade jag ugnstekt lax med grädde och fiskbuljong. Potatis blev det till...det var faktiskt gott! Nu stinker det däremot fisk i hela huset...rå fisk?!

Jag hann också spela lite Guitar Hero och blev lite sur för att det börjar vara så jäkla svårt nu...det är det andra Guitar Hero-spelet till PS2 och jag har klarat 33 av 42 låtar på Hard.
Det tycker jag faktiskt är ganska bra! Men alltså nu är det i stort sett omöjligt att klara en till låt...men det blir väl att fortsätta någon annan dag när man har ny energi att klara av det!

Nyss såg jag på Unga mödrar och blev så förbannad när jag såg en av tjejerna som bor hemma hos sin mamma med sitt barn... Jag blev mest förbannad på tjejen naturligtvis men också på mamman som daltade på med henne...släng ut ungen och låt henne lära sig att ta hand om barnet om hon inte ens kan ta för sig att byta blöja på barnet hon själv har producerat och tryckt ut... Nä någon måtta får det väl ändå lov att vara?

Jag ska se på Efterlyst senare ikväll och det ska bli himla intressant eftersom det mestadels av tiden ska handla om rättegången mot 51-åringen som tog livet av Carolin Stenvall. Det är så tragiskt att det finns folk som tar livet av andra...helt sinnessjukt att människor är så grymma... HUVVA!

Nu ska jag se klart på Gränsbevakarna och göra matlådor av fisken som blev över.

Ha en trevlig kväll allihopa!

Inga kommentarer: