fredag 13 mars 2009

Rent hus.

...I alla fall här på nedre våningen...
Jag klev upp 10.30.
Lagade gröt samtidigt som jag kokade upp makaroner och gjorde en pastasallad som vi skulle äta till lunch. Jag gjorde ju äggröra också ja...allt på samma gång.
Åt gröt och började sedan att sortera upp alla tvättade kläder som jag hade försökt förtränga att de fanns...
Då kom jag på idén att rensa upp i garderoben och slänga de kläder jag inte vill ha kvar och sedan lägga i kartonger de kläder jag vill ha kvar men inte använder just nu...så då är det klart inför flytten!

Åt lunch, städade toan och slängde massa saker där, rensade igenom mitt smink osv.
Städade ännu mer och gjorde även en pajdeg som jag ställde in i kylen.

Städade ännu mer, duschade och lagade en köttfärspaj som smakade riktigt bra!

Efter middagen höll jag på att somna en stund innan Zeus och Zingo ville komma in från snön och då tog jag mig i kragen, klev upp, hämtade in katterna och la mig i soffan och såg på "Så ska det låta", sedan "Grillad" med Per Morberg som gärna får hälsa på här någon dag, och nu ser jag på "Legally Blonde 2" och väntar på att få spela lite Monopol med Gurra.
Jag ska även gå och vispa lite grädde och lägga fram en köpt fryst kladdkaka som vi ska gotta oss i tillsammans med Påskmust...

Jag kan alltså sammanfatta dagen med orden "Städa" och "Mat"...

Imorgon blir det nog Agnäsbacken! :)

Hej och hå.

Inga kommentarer: