torsdag 12 mars 2009

Ögonbryn.

Jag håller ju som sagt på att träna mig på att färga ögonbryn och förra helgen gick det ju inte så jättebra eftersom det knappt blev någon färg och den höll typ inte ens en endaste dag.
I afton efter jobbet gjorde jag ett nytt försök...

Färg blev det i alla fall, men även utanför ögonbrynen trots att jag smörjt in mig runt om med fet kräm...problemet var bara att jag ju dumt nog skulle "forma" dem och drog då bort färgen + krämen med en tops...och EFTER det la jag på lite mer färg, och det kom ju då utanför utan kräm under... Jajja, snart så!

Gurra kom hem ikväll efter 3 dagar i Stockholm (någon av dem i Alingsås också).

Det var trevligt att han kom hem, för då slapp jag leta kattpiss alldeles själv...

Ja ni hörde rätt...kattpiss...

När jag kom hem från jobbet igår så stank det kattpiss, särskilt i hallen...hur trevligt är det på en skala? Jag kunde inte fattar var det kom ifrån...nog för att vi har kattlådan i hallen men den brukar aldrig lukta för vi har så bra kattsand...
Jag letade och letade och hittade till slut att det antingen var på mattan eller i katträdet, så jag slängde ut dem på bron och lukten avtog sakta...

I morse när jag skulle till jobbet så luktade det igen, men absolut inte lika starkt, och det luktar fortfarande men vi har letat och kan inte förstå var Zeus har pissat...för nog är det han...han är ju inte kastrerad än...vi måste göra det fort!
Hela han stinker piss :( Men det är inte så kul när han har hjärtfel och vi skulle bestämma om vi ville riskera sövning eller...

Lilla älskade kissekatt...jag som aldrig i mitt liv förr trodde att man skulle kunna älska ett djur så mycket...men nu älskar jag i alla fall 4 djur väldigt mycket...
Då kan man ju tänka 4 djur? Ni har ju bara 2 katter?
Ja men Gustav också naturligtvis (min f.d hund) och så morbror Björns katt, Svinto.
Hur som helst så får vi väl se hur det blir nästa vecka med veterinär osv.
Han ska ut och in som ett tok just nu och jag vill inte att han ska försvinna!

Jag och Gurra spelade mer Monopol ikväll...två omgångar och jag förlorade första men vann andra...så nu har jag äntligen fått vinna EN gång av typ 5! :)

Jag åt förresten kladdkaka igår och tog med mig den på jobbet idag...en köpt kladdkaka som är laktosfri tillsammans med laktosfri grädde...det var gott!

Oj vad jag går fram och tillbaka mellan dagarna, men skit samma haha.

Nu är jag ledig fram tills på Tisdag och jag ska sova länge imorgon så försök inte ringa och väcka mig!! :)

För ÖVRIGT så har A-S gjort att jag fått "Tingeliiiiing, tingeliiiing. Betyder jag ingenting? Och jag ber dig min älskling, lägg av med ditt slingeling" på hjärnan...
Den och "Jag måste ringa Carina"...hjälp mig bort från dessa dansbandslåtar nu TACK! :P

Hej hopp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va gulligt att du älskar 4 djur. Men har du inte glömt ett ? ;)
Eller två.
GISSA VILKA?

Sen har jag försökt ringa dig idag (eller ja en signal).
Jag undrar bara om du inte ska komma upp till btk???

PUSS