lördag 21 februari 2009

Marknad i Burträsk.

Ja nu är den i full gång.
Igår drog jag upp hit efter jobbet och hälsade först på Tina när hon var hemma hos sin mamma och pappa långt inne i skogarna utanför Burran.
Efter det så drog vi till hennes lägenhet och drack lite folköl innan vi drog vidare till Värdshuset.
Jag måste säga att Nina har gjort det jättefint där inne...superduktigt!!
Det stängde där kl 01. och efter det drog jag och Tina hem till henne och spelade lite Mario Allstars och åt makaroner med broccoli (Tinas favoritmat), men vi var lite trötta så vi gick och la oss före kl 2.

I morse hade jag ställt klockan på 10.30 för att göra mig klar inför att stå och sälja rökt fläsk på marknaden med fotbollslaget. Eller vi var 3 st som stod vid ett bord.
Vi skulle stå där från 12-14 men vi hade slutsålt redan typ 12.40 så jag kanske stod en halvtimme eller något sådant. Det säljer bra, rökt fläsk, må jag säga!

Att hitta en parkering under marknadstiderna är INTE lätt...det märkte jag både när jag skulle stå och sälja och sedan när jag skulle in på Konsum och handla...men till slut så!

Kom tillbaka till Tina och åt flingor med en bit rökt fläsk (självklart passade jag på att köpa en bit till mig själv också!) .
Efter maten så har vi spelat Donkey Kong (1:an på Supernintendo alltså) och varvat det.

Tina for till jobbet för ett tag sen och jag tror jag ska dra med mig täcket till soffan och spela lite Mario Bros...
Jag håller nämligen på att frysa ihjäl i denna lägenhet...
Elementen är på högsta värmen men de verkar inte ge ifrån sig mycket värme...

Ikväll kommer nog Marie hit efter hon har sett hockey (Skellefteå AIK) och då ska vi se Melodifestivalen och vänta in Tina som slutar jobba kl 21.
Jag har dessutom lovat Tina att jag ska fara och köpa en pizza som jag ska lägga in i kylskåpen så hon kan äta när hon kommer hem och så köpa en snusdosa och lämna på hennes jobb.

Det är mina planer för kvällen.

Nu ska jag fortsätta spela som sagt.

Ha en fortsatt trevlig helg allihop!!

Inga kommentarer: