torsdag 5 februari 2009

Edguy och Stockholm.

Ja igår kom vi fram till Stockholm och började dagen med att gå och titta lite på stan... Vi käkade också mat på Hubertus. För Gurras del blev det någon utländsk kyckling-ris-röra, och för min del blev det Lasagne...en fin, stor lasagnebit med sås runtom och stark ost ovanpå.
Jättefint upplagt och gott var det, men jag kunde ändå inte låta bli att ta ett halvt kilo ketchup på.

Just ja, före vi åt så gick vi till optikern för att jag behövde en ny lins igen...jag är så jobbig, men jag ville ju inte ha glasögonen igår kväll. Jag fick i alla fall den gratis också, precis som den förra som jag hämtade ut i skeå. Det var ju snällt!

Ja efter lunchen gick vi och tittade lite på stan, faktiskt utan att köpa något annat än Lactasin ("mjölkpiller") och öl.

Sedan begav vi oss till hotellrummet och gjorde oss klara och drack lite öl.
Jag pratade också länge i telefonen.

Sedan drog vi ut med taxi till Fryshuset och träffade Sofia o Jessica innan det var dags för H.E.A.T., All Ends och Edguy.

Jag längtade mest efter Edguy, men H.E.A.T var också himla bra.
All Ends var inget för mig.

Edguy då...ja man kan ju inte låta bli att smälta när Tobias kommer ut och sjunger med sin vackra stämma. Något som gjorde mig besviken var väl att jag tyvärr insåg att Gurra haft rätt om att Tobias sagt vid varje konsert att han har varit förkyld eller har något annat problem med rösten.....jag undrar om han inte märker själv att det låter lite konstigt, men men...
Han var ju bra så det var väl inget problem alls!

Jag tyckte det var lite kul när han sa (på kass svenska) "Ursäkta jag ska stoppa ett kilo smör i ditt anus"...haha...bara jag skrattar va?

JAJAAA, sista låtarna var bäst i alla fall... Vain Glory Opera och King Of Fools.
Jag hade tänkt lägga upp bilder men jag har ingen sladd med mig till kameran så jag ska lägga upp det senare då vi kommit hem.


I morse vaknade jag till och gick på toa, sedan la jag mig igen och hann just somna innan jag typ HOPPADE upp och satt mig i sängen av ett ljuuuud.
Det var Gurra som skulle starta datorn och jobba lite och tydligen hade vi inte stängt av den igår då vi drog på Edguy så när han bara tryckte på startknappen så var det Edguy på högsta volymen!! Och så tog det ju ett tag innan han kunde logga in (ja det lät före han kom sig in) och stänga ner...
Hjärtattack!

Efter det så somnade jag en stund till innan det var dags att följa med Gurra ner och käka frukost.
Det var riktigt gott!

Gurra drog och jobba och jag ligger i sängen och ser på "Efter tio".
Ska väl försöka träffa Tina sen men hon jobbar...

Kanske ska ut på en tripp på stan och ringa Polisen när jag vill hem eftersom jag knappast kommer hitta tillbaka...

Tjoo.

Inga kommentarer: