tisdag 17 februari 2009

Inlines.

Idag har jag inte gjort många knop.
Jag har vikit ihop några kläder, och resten av dagen har spenderats i soffan.
Jag har lite feber idag och sjukanmälde mig för morgondagen.
Jag vill inte smitta mer nu...alla är sjuka om vart annat tycker jag, så det är lika bra att isolera sig lite!

Jag ville så gärna ut i solen idag, men jag gick i alla fall och hämtade posten.
Det var allt jag orkade, och det var jobbigt.

Jag har också sett lite Mia och Klara...det är så roligt...i alla fall Jennifer (frissan) haha.

Annars då?
Joo, jag funderar lite på det här med allt som kommer att hända i höst.
Plugga, plugga, plugga...men var ska jag tjäna pengarna då?
Jag vägrar låna bara för att plugga lite...
Jag ska söka jobb på dagis, men hur stor är chansen att man får det utan utbildning?
Jag hoppas så innerligt att jag kanske kan få springvikariera lite i alla fall...
Det vore kul...

Och så längtar jag till Valborgs...eller till början av Maj...
Då man kan åka inlines och hoppa över isfläckarna och all sand som ligger kvar på vägarna...
Ja jag brukar alltid vara tidigt ute med det...

Jag minns när jag var yngre...i början av högstadiet...
Direkt det var lite asfalt framme så gav jag mig iväg mot Burträsk och sedan hem igen...nästan 2 mil...bara för att få vara med kompisarna...
Kallt var det att åka då...
Det var även kallt att åka inlines sent på hösten...och så kunde man inte fara hem för sent från Burträsk eftersom det blev is på vägarna så man bara gled omkring...men kul är det!

Ååh, nu blev jag verkligen sugen på att åka inlines...

Det är något positivt med att bo i ett samhälle, för då finns det alltid asfalt...här är det ju bara grusväg...och 92:an känns lite för trafikerad för att åka på...

Vi har åkt till Agnäs från Bjurholm och sedan tillbaka någon gång bara för att få åka lite...


Jag har även ont i huvudet idag, och vad gör jag åt det då?
Inget alls...
Jag har ingen värktablett och dessutom sitter jag vid datorn...
Är huvudet dumt så får HUVUDET lida...

Nu ska jag återgå till att titta på säsongspremiären av Navy CIS.
Det är så bra...jag tror att jag har sett nästan ALLA program som någonsin har sänts...

Ha en trevlig kväll allesammans!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kaaaatching bakgrundsunderlägg :-P

Anonym sa...

Hej! Åh vad kul att du hittade till mig! =D

Ja tack själv! Det var jättemysigt att träffas även om vi inte hann umgås så mycket! =)

Hihi, jo det blev lite stressigt där på slutet. Jag skall se ifall jag kan skicka dig bilden. Vad har du för mailadress? Ta min så länge: YasminOom@gmail.com =) Kram kram! Föressten- jag har en till blogg som du gärna får gå in och kika på! (Jag har satt in den så du kommer in automatiskt på min nya andra blogg när du klickar på mitt namn) Har dock kvar den andra bloggen också! =) Kram igen =P

Anonym sa...

Det är min brors hund :) dock är han inte sådär liten o söt nå ändå :P