fredag 14 januari 2011

 Ja, jag har inte lärt mig kameran än och jag gjorde inga ändringar i inställningarna innan jag tog detta heller, men jag ville bara visa hur vardagsrummet ser ut nu :) (kolla gärna där till höger där det är ett ljussken...det är en lampa men just på denna bild så syns inte lampan överhuvudtaget haha. Den står alltså på det lilla bordet)
Jag triiivs här i soffan framför tv:n med Gurra bredvid mig och Schwarzwaldtårtan på upptinig :p
Igår var jag i stan typ hela dagen. Jag hann dock inte med att kolla upp litteraturen inför nästa kurs så idag var vi tvungen att dra in igen. Igår hann jag dock med att handla rumsmattan och gardinerna. Eftersom jag har velat ha en grön matta i flera år så kändes det som ett toppeniköp :) Nya gardiner har jag funderat på länge men inte kunnat bestämma mig för vilka men nu blev jag nöjd med dessa :)Jag hämtade ju också såklart ut min iPhone också ;) När jag kom hem från stan igår så tog jag bort julen (fast ska jag vara ärlig så står julgranen kvar. Fast utan kulor och glitter men med lampor...det ser så tomt ut utan :p).
Idag har jag städat på förmiddagen (har fortfarande inte hunnit dammsuga så det blir morgondagens uppgift :p) och sedan drog vi som sagt in till stan igen. Böckerna fanns inte :( Jag blev lite sur då jag hade kollat senast igår kväll att alla böcker fanns inne men nu var de utlånade (sedan flera dagar) så det var fel på internetuppdateringen där...hrrm. Åka in i onödan :( Men då passade vi på att äta middag på Tatung, samt handla de gröna kuddarna på JYSK. En kudde har redan gått sönder. Jäkla dålig kvalla men...........
Nu ska vi se Skavlan klart och jag måste försöka sluta tänka på restuppgifterna jag har på förra tentan men de tär på mig. Jag blir lite sur då jag inte fattar vad läraren menar att jag ska skriva. Det känns som att hon vill att jag ska förklara allt i hela väääärlden. Och hon menar på att jag måste referera till kurslitteraturen, annars blir jag inte godkänd. Det komiska är att jag vet att klasskompisar inte har refereat till kurslitteraturen men ändå blivit godkända. Då blir man lite fundersam... Nåja, Gurra ber mig att sluta tänka på det men det går inte riktigt. Jag måste ringa till henne på måndag tror jag. För jag hittar verkligen inte svaren i boken som hon vill att jag ska........och jag ska banne mig inte sitta och hitta nån info på google. I så fall först då hon ber mig. Jäkla skitlärare ibland. Det är ju ändå hennes fel att jag inte kan det? Eller? Så tänker jag i alla fall. Nånstans har det ju brustit i vår kunskapsöverföring så att säga haha!
Jajja! Det blir nog bra nån gång det också.
Ha en trevlig kväll allesammans! :)

4 kommentarer:

Simone Wennberg sa...

Gud så himmla hemtrevligt det ser ut!
Och så trevligt med en ny kamera, är det en system?

Tentor gör mig galen. Jag hade en idag och jag kommer inte att klara den. Man mår som dåligt ända in i märgen.

ANNNNA sa...

JÄTTEFINT blev de me lite gröna inslag! :D Vi hörs imorrn! puss

Moa sa...

GUUUD SÅ FINT!

Kram på dej gumman

Mli sa...

Men va fint ni har hemma! Jättemysigt och hemtrevligt.