måndag 10 januari 2011

Ja idag är jag sjuk...fast det var väl inte så ovanligt? Typ varannan dag är man pigg och varannan sjuk. Så har det också varit sedan i höstas :/
Under dagen har jag i alla fall varit och kollat blodtrycket för att jag skulle göra det och det visade sig att jag hade superbra blodtryck...så det var ju bra ;)
Efter det så for jag och handlade eftersom att jag var tvungen att ha nån mat då kylskåpet ekat tomt de senaste dagarna. Jag hade typ 20 kr för lite på kontot så köpet medgavs ej och naturligtvis var det en jättelång kö efter mig. Jag bad henne parkera kvittot (vilket hon inte verkade kunna göra efter en massa år i kassan? :p) och sprang till bankomaten där jag fick ut mer... Jag har ju pengar på kontot men jag hade inte fört över till kontot som är kopplat till kortet typiskt nog.
Nåja, väl hemma igen så har jag legat i soffan och sett på Rederiet och försökt göra lite på tentan men det har gått dåligt då jag har varit å himla slut hela dagen.
Till middag lagade jag faktiskt henmmagjorda våfflor. Det var inte alls svårt. Synd bara att det tog sån tid att få dem klara i järnet då vi bara har ett litet som rymmer en åt gången. Jajja!
Ikväll har vi sett på Konferensresan vilket måste vara det roligaste på länge...
Nu tänkte jag snabbköra lite av utmaningen som varit lidande igen...
Så här såg den ut:
Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

...och jag börjar nu på dag 26; Mina rädslor:
Jag är rädd för mycket faktiskt. För björnar, ormar, döden och att föda barn. Vet inte om det finns så mycket att säga om det. Jag tycker att orden förklarar sig själva bra ;p Jag vill ju så gärna ha barn men jag vill helst slippa föda dem...
Min favoritplats: Jag skulle självklart kunna säga soffan eftersom det är här den mesta av min tid tillbringas. Men å andra sidan skulle jag vilja säga Lappvattsheden. Mellan Bodbysund och Bursiljum. Där finns det två ställen som jag bara älskar att vara på...särskilt på vintern. Någon gång under denna vinter ska jag dit och ta kort så ni får se själva hur fantastiskt fint det är. Jag och Anna var till en av ställena för några dagar sedan men korten jag tog då gjorde verkligen platsen inte rättvisa då det hade hunnit börja skymma på himlen...
Det här saknar jag: Jag saknar att ha barn i min närhet. Jag skulle vilja ha huset fullt av spring och liv...men det kommer väl någon gång :) Annars så saknar jag självklart också mitt barndomshem i Bodbysund...
Mina ambitioner: Jag ska bli världens bästa kock. Nä inte riktigt men jag skulle vilja laga mat hela dagarna just nu. Jag är inne i en sån period :)
Ett sista ögonblick: Så skönt att vara klar med denna utmaning nu :p
Nu ska jag fortsätta se på CSI och sedan sova för imorgon är sista chansen att bli klar med tentan!!
Sov gott sen allesammans!

Inga kommentarer: