tisdag 8 juni 2010

Underbara kväll.

 Anna njöt verkligen. Tills hon började frysa......som vanligt... :)
Vi kom hem från fisketuren utan en endaste fisk. Om vi ens fick något riktigt napp kan jag inte avgöra. Jag tror att jag började inbilla mig där till slut.
Att det fanns fisk däremot var det inga tvivel på, men det är inte så lätt när man inte har någon aning om vad man ska ha för drag.
Jag hade ett vassdrag eftersom det var så förbaskat mycket vass i vattnet. Sjögräs kanske det heter men.
Nåväl. Det var trevligt och jag ska fiska fler gånger där vid mynningen. Bara jag kommer på vad jag ska ha för drag som sagt.
För övrigt så var vi på björnjakt ikväll. Nä inte jakt så klart, men vi var och kollade efter björn. Vi blev inspirerade av att det har setts inte mindre än 4 björnar i Burträsk socken under natten. En blev faktiskt fotad typ 50 meter från Annas hus. Se artiklarna här och här. Det ni! Vi såg dock ingen björn. De hade nog hunnit fara långt härifrån. Nu har jag varit hemma i någon timme och jag har bland annat hunnit se Köping Hillbillies. Åh vad jag tycker de är härliga allihopa. Fatta vad mycket man inte tänker på att de måste lära sig osv. Både hur man ska gå på toa och hur man ska kunna ha sex. Jag tycker att det är både starkt och behövligt att de berättar det för alla som tittar. Och ni som inte har sett det måste ju kolla här. Nu ska jag hoppa i säng så att jag förhoppningsvis kommer mig upp tidigare än kl 11 i morgon.
God natt!

Inga kommentarer: