måndag 7 juni 2010

Storfiskarna.

Ikväll ska jag och Anna fara och dra upp storfiskarna ur sjön. Vi ska dra till mynningen i Bo'bynom. Får se hur det går men jag är starkt tveksam till att vi kommer våga dra upp storgäddorna på land... Jag ska ta med mig nå handskar så att jag vågar ta i dem och släppa tillbaka dem igen. Fast är det någon stooorjäkla gädda så ska jag banne mig ta hem den. Hmm. Har jag fiskekort i år ens? Jag tror det. Om inte annat så ska jag i alla fall köpa ett. Har sett nå papper om det här hemma men jag tror att Gurra betalade. Eller? Vad kan hända? Får man böter? Nåja, de måste ju förstå att jag faktiskt ska betala :)
Nu borde jag laga middag och äta så att vi kan dra ut men jag har ingen matlust alls. Jag funderar på att ta mig lite kräm bara. Det blir väl bra? Jag lever på det någon timme i alla fall och så ska jag köpa nå godis som jag kan ta med mig inför fisket. Synd bara att det är så förbannat kallt så att jag måste klä mig i vinterkläder. Nåja, det ordnar sig säkert. Och Anna, om du läser det här innan vi far: TA SKOTEROVERALL!
Ha en trevlig kväll allesammans!

Inga kommentarer: