fredag 9 april 2010


Torsdag - och fredag
I morse försov jag mig. Jag och Anna som hade bestämt att vi skulle dra mot stan 09.30. Jaja, vi fick oss i alla fall iväg 09.55 och otroligt nog så kom vi inte så sent till Evelina som jag hade trott. Ja som sagt så var vi och hälsade på Evelina som gick i Anna och Saras hantverksklass på gymnasiet. Hon är lika gammal som mig och har tredje barnet på väg nu haha. Helt sjukt, men det är ju fruktansvärt kul och hon är oerhört duktig!
Efter vi hade babblat i några timmar så var det dags för Evelina att dra och jobba medan jag och Anna skulle in till stan för att käka på Subway. Ja det var faktiskt Annas stora längtan idag så vi drog dit. Efter det så for vi en sväng på Maries jobb och hämtade hennes lägenhetsnyckel.. (HÄR dog min dator igår...så jag fortsätter idag istället :) 
Väl hemma hos Marie, efter att vi hade varit på Kvantum och inhandlat ingredienserna inför dagens överraskningsrätt Tortellini, så kikade vi in i Maries kylskåp och fick se............. Två matlådor med..... Tortellini... Lite komiskt men va tusan! Vi lagade mat så den var klar till Marie kom hem från jobbet. Emeli hade även hunnit komma och just efter vi hade käkat klart så kom även Sara!
Vi var allihopa jättetrötta men vi lyckades i alla fall få oss några skratt när vi spelade Rappakalja.
Vi for hem vid 21.30 och jag satt uppe en stund med datorn innan jag gjorde allt för att kunna sova. Jag var så fruktansvärt mörkrädd i natt. Jag vet inte varför men. Jag hatar att sova själv.
Nåja, jag somnade till slut (vet inte vad klockan hade hunnit bli) och jag sov ända till 11.30 idag. Förmodligen har jag sovit väldigt oroligt i natt.
Nu är jag i alla fall vaken och ska käka gröt och sedan ska jag jobba, städa, tvätta och laga en god middag!
Ha en fantastisk dag allihopa!

Inga kommentarer: