onsdag 14 april 2010


Onsdag - Berättarafton

Idag har jag skrivit ett kåseri. Jag vet inte riktigt om jag har förstått exakt vad det är men jag har i alla fall börjat tycka att det är mer och mer intressant och roligt att skriva! 
Efter skolan så följde jag Emeli hem och vi spelade Wii super Mario i sinne. Vi blev så uppstressade men roligt var det!
Till middag lagade vi fläskfilé, lite pommes och en god sallad. Mums!
Så var det dags för berättarafton i skolans berättarstuga. Jag kom ju naturligtvis bara någon minut innan det började så det fanns ju inga platser till mig och tre tjejer från skådespelarutbildningen. Vi satte oss helt enkelt på golvet och lutade oss mot en dörr. Det var mycket oskönt och i pausen for tjejerna och några till så då rymdes jag vid de andra i klassen. Det var jättetrevligt och roligt att det var så mycket folk. Synd bara att det helt enkelt fanns för lite platser. Hur som helst så kommer jag definitivt att gå dit fler gånger!
Efter berättandet så skjutsade jag hem min lärare till stan. Han missade just bussen så då tänkte jag att jag kunde ju köra.
När jag kom hem från stan så drog jag ut på en joggingrunda. Jag hann några hus bort innan jag stötte på Zingo (vår svarta katt alltså) som vägrade lämna mig utan följde efter mig så jag var tvungen att bära hem honom. Jag for ut och började jogga igen. Hann lite längre denna gång innan jag stötte på Zeus (vår vita katt). Han var lika jobbig (fast lite gulliga är de ju också såklart) så jag var tvungen att bära hem honom också. 
Väl hemma efter joggingturen samt promenaden så har jag nu duschat och lagt mig i sängen.
Nu tänkte jag ansöka till några universitet men jag kom på att papperen är nere och jag orkar verkligen inte gå ner och hämta de nu så jag gör det i morgon istället (sista dagen!).
I morgon är det för övrigt den stora temadagen på skolan: Becos (bröd). Jag önskar mig själv lycka till med brödet och funderar ändå starkt på att döpa det till "vapenbrödet" som Emeli och jag sa idag. Det är så tungt att det skulle kunna slå ihjäl någon med det. Nåja, jag har ju smakat det två gånger och det är ju ätbart i alla fall, även om det är lite för bastant och för lite saltat!
Nu säger jag god natt!
Sov gott!

Inga kommentarer: