tisdag 6 april 2010


Tisdag -  Fotboll

Oj så fullt upp jag har haft idag. Jag har inte direkt känt av att jag har haft något lov om man säger så!
Först så klev jag upp alldeles för sent, åt frukost alldeles för sent och sedan kom Anna. Jag lyckades ju som sagt dammsuga i alla fall. Hur som helst så fixade jag och Anna lite saker innan vi drog och "grattade" Tina lite. Hon fyllde ju som sagt år igår och vi tänkte att till sommaren så ska vi hitta på något roligt allihopa istället för att köpa något nu, så vi gjorde ett kort till henne i alla fall :)
Just ja, när vi skulle fara till Tina så insåg jag att bilen var trasig. Växelspaken gick inte att röra så Tina hämtade oss och vi gick hem. Jag ringde till mammas Hans och fick lite tips på vad jag kunde göra. Jag gjorde så och plopp sa det direkt och växeln var lagad! Någon (läs: förmodligen Gurra) hade stängt av bilen med backen inne och då stannade den där och gick inte att lossa på förrän jag släppte lite på kopplingen och lirkade lite.
Efter detta så satt jag och ringde runt till alla som skulle på fotbollsträningen och fixade så att alla rymdes att åka med osv. Det ordnade sig i sista stund! 
Tina (andra Tina) ringde också och vi pratade jättelänge.
Jag har haft så mycket att göra detta lov så att jag till och med glömde betala telefonräkningen igår (jag betalar den nu efter jag har skrivit detta) och dessutom glömde jag både krämen och mjölken framme på bordet och såg det nu när jag kom hem från träningen. Typiskt...
Nu ska jag som sagt betala telefonräkningen och sedan ska jag sova! Jag måste komma ihåg att ringa upp N och A imorgon. De hade ringt igår. Jag vet inte var jag hade telefonen och märkte det inte förrän mitt i natten. Typiskt mig!!!!
Sov gott allihopa! :)

Inga kommentarer: