torsdag 15 april 2010


Torsdag - Becos
Jag har ätit alldeles för mycket bröd idag. Goda bröd var det! Jag är nog faktiskt fortfarande lite mätt efter allt brödätande.
Det har i alla fall varit en mycket rolig dag och jag är sur för att jag glömde ta kort på rektor Per när han pratade om brödet och Bibeln. Edelvik är ju som sagt en kristen skola (inte för att jag är särskilt kristen men). Förresten vet jag inte ens om det hade någonting med saken att göra men jag tänkte det förr idag i alla fall. Hur som helst så gör han allt så roligt när han ska berätta. Det är inget tråkigt babbel om gud och hej å hå. Det är underhållande! Jag fick i alla fall några bilder på Lisa och Ulrika när de bakade surdegsbröd! De var så duktiga såå! :) Och en bild på Sara och Oksana som intresserade tittar på haha.
Som sagt, en rolig och underhållande dag med alldeles för mycket och för gott bröd för min smak. Mitt bröd smakade förresten inget vidare idag... Men men, sånt är livet! :)
Efter skolans slut så tog jag på mig mina inlines, hämtade stavarna i garaget och for ut på en tur. Jag åkte 7 km. Härligt var det. Synd bara att det var motvind nästan hela vägen tillbaka.
Jag tror även att jag börjar vara allergisk redan? Kan det vara så att det har börjat slå ut saker trots att det är så mycket snö kvar? Jag har nyst, hostat och snorat idag. När jag sitter inne mår jag mycket bättre...
Nåja, ikväll ska jag jobba på UG. Jag vet inte vad som står på programmet men förhoppningsvis något roligt! :)
Har förresten skickat ansökningarna till universiteten nu. Får se hur det går med dem. Det blev förskollärare på några olika ställen, samt fritidsverksamhet på några andra ställen. Jag ska även kolla mer om en barn- och fritidsutbildning i Stockholm. Den behöver jag inte ansöka till än så jag väntar ett tag med den.
Här är förresten en bild från gårdagens berättarafton!
Ha en trevlig kväll allesammans!

Inga kommentarer: