fredag 2 april 2010


Fredag - Långfredag

Klockan är inte ens 12 och vi har varit vakna väldigt länge. Det blev mycket UNO-spelande igår men jag fick inte vinna en endaste gång. Inte ens när vi först körde M.I.G (frågespel) heller buhu. 
Jag hade ställt klockan på 7.15 i morse så jag klev då upp och for ut på en joggingtur här i Malå. Det var rätt jobbigt då det var mest uppåt hela vägen men det känns skönt nu att jag gjorde det. Då kunde jag ju njuta av frukosten sedan :)
Efter frukosten har vi bara latat oss på rummet. Snart ska vi väl till backen och åka några svängar tror jag.
För övrigt så är jag i dust med hotellägaren. När vi kom hit igår så hade de ju som sagt givit oss fel rum och tyckte att vi skulle ta det med den som hade bokat åt oss (han sa inte att de hade gett oss fel rum men det syntes på honom). Efter vi hade spelat klart UNO i natt så bäddade vi sängarna...eller inte sängarna. Snarare bäddsoffan. Vi har ju bara en enkelsäng samt en bäddsoffa med utdragssäng. Jag sover på utdragssängen och här var det minsann inte nybäddat. Det var brunt på lakanet och gröna fläckar på örngottet. Inte så fräscht men ingen var ju här så sent igår så efter frukosten i morse gick jag till receptionen och pratade med en kvinna. Hon var städerska så jag sa att vi ville ha nya sängkläder (med ett glatt leende sa jag det). Då kom hotellägaren och röt "Aldrig. Inte med det priset. Det kan ni glömma". Så alltså bara för att vi är här och har fått ett påskhelgserbjudande så får vi ingen städning?!?!??! Det är ju helt sjukt. Då förklarade jag att mina sängkläder var skitiga. Då fick jag en motfråga "Var det så när ni kom igår?" Jag ba "Ja, eller när vi bäddade såg vi ju det" Då svarade han "Och varför kom ni inte och sa det direkt igår då?" Jag ba "Ja men vi bäddade ju inte förrän kl 1 i natt så vi hade ju inte sett det förrän då" så då sa han att han skulle se om det kanske gick att ordna. Men bara det som va skitigt! Otrevliga, oserviceminded-människa!!! Efter ett tag kom i alla fall städerskan och hon var ju supertrevlig och frågade om vi ville ha andra fräscha saker men det behövdes ju inte :) Så vi ska alltså inte få nya handdukar på 4 dagar?! Hoppas hon jobbar hela helgen den trevliga städerskan i alla fall :)
Jag kommer att klaga på söndag och sedan ska jag banne mig skriva en insändare och döma ut Franco om han inte skärper sig!!!
Nåja, nu ska jag stressa på Emeli en sväng så vi kan gå ut!
Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer: