tisdag 13 april 2010


Tisdag - Bakning
Igår var det full rulle! Först skola och sedan iväg till Ö-vik! 
Kom hem strax före kl ett i natt så jag var sådär lagomt mör i kroppen i morse när väckarklockan ringde, men upp for jag minsann ändå!
Det var en rätt seg dag på skolan idag faktiskt...den tog lång tid. Pust.
Nu är jag hemma och väntar på att en deg ska jäsa klar (den har för övrigt jäst klart typ nu) eftersom jag håller på att baka ett bröd som jag ska ta med mig till skolan på torsdag. Vi ska ha en temadag: bröddag!
Jag har aldrig bakat bröd förr men hur svårt kan det vara? Haha sådär skulle jag inte ha skrivit för nu måste det smaka bra. Men jag kan väl inte misslyckas med dessa fantastiska ingredienser? Eller? Jag gör i alla fall ett prövbröd idag så får vi se om det blir det jag tar med mig på torsdag eller om jag far utan haha.
Annars så är det en lugn kväll här. Jag måste dammsuga lite. Det är ute barn och säljer majblommor nu och man vill ju inte gärna skrämma dem med en skitig hall!!!
Ha en trevlig kväll allihopa!

1 kommentar:

Anna-Greta sa...

MEN GU SÅ SPÄNNANDE! Tycker de ser ut att kunna bli ett riktigt gott bröö. Du måste ge mig recept sen så jag också kan baka! :)
Pöss