söndag 18 april 2010


Söndag - vilodag?
Jag har ätit mycket gott i helgen. Mums mums säger jag bara!
I fredags jobbade jag ju men kom hem tidigare än väntat vilket resulterade i glassätande!
Igår drog Gurra till Pär och hade den årliga deklarationen medan Marie och Peter kom hit och vi lagade tillsammans mat (Peter stod för överbemanningen i köket) i nån timme som vi sedan njöt av hela kvällen. Även Empan, Tindrus och Sara kom! Tindra lånade kameran en sväng och då gjorde vi minsann grimaser!
Empan och Tindra for efter maten (Tindra åt för övrigt en kroppkaka, eller snarare palt i hennes ögon, och berättade att det minsann var hennes favoriiiiiitmat!) men Sara stannade kvar hela kvällen. Vi fyra som återstod spelade Retro i typ 4 timmar och sedan småpratade vi en stund innan jag och Marie skjutsade hem Peter till Bygdsiljum. Vi kom tillbaka till Burran runt 02.00-tiden och då hoppade jag i säng.
Jag blev sur över att jag vaknade så sent idag men direkt jag klev upp så klädde jag på mig, gick till Marie och så gick vi en gemensam promenad i stormen tillsammans med lilla Kaksi (Maries familjs hund). Väl hemma igen så duschade jag och gjorde mig i ordning i lugn och ro medan jag och Gurra (som kom hem mitt på dagen) såg klart Grizzly man på Youtube.
Efter middagen så har jag varit och jobbat i Lövånger med ett härligt gäng brudar! Hade riktigt trevligt! :)
Jag kom hem för över en timme sedan och har bara tjollrat på och gjort mig i ordning inför sängen.
Nu ska jag hoppa i säng så jag orkar ta mig upp tidigt i morgon bitti och plugga lite! :)
Sov gott!

Inga kommentarer: