lördag 3 januari 2009

Home sweet home.

Nu är jag hemma efter 2 veckor i Burträsk...eller ja, en och en halv i alla fall.


Dagen före nyårsafton var det partaj i Burträsk.
Ibland kan bli mer än irriterad på vissa.
Jag tycker faktiskt att man kan försöka vara trevlig NÅGON hel kväll någon gång, men det är tydligen ganska svårt för vissa.
Nåja, jag hade supertrevligt i alla fall och det var så oerhört roligt att träffa alla, som det alltid är när man inte har setts på länge.


På Nyårsafton gick jag och Gurra över till Sara och Lisa och tillagade en trerättersmiddag.
Förs avocado med räkröra till alla utom Gurra som fick en toast med vitlök och örterost, sallad och skinka. Till varmrätt blev det plankstek med hemmagjort potatismos och fläskfilé, bearnaisesås och sallad. Mums! Till efterätt skulle vi egentligen göra Dumlesufflé men vi gjorde en kladdkaka med lite dumle istället.
Sedan spelade vi Retro och vad det nu heter när man ska rita och folk ska gissa vad man ritar. Kommer verkligen inte på det just nu...
Hur som haver så hade vi det riktigt trevligt, eller i alla fall jag!
Vi gick hem där vid 03.10 då Anders, Fredrik, Nicke och Tom kom dit och de drog ut efter vi hade farit och körde sparkrace...


På nyårsdagen så tolkade vi efter skotern med madrasser, jag, Sara och Lisa.
Det var skitskoj, men tusan va hårt det var...man slog sönder röven kändes det som ibland.


Jajja, nu ligger jag i soffan och har tänt ljus för att det är så fruktansvärt kallt här inne.
Jag fryser snart till is...och vad gör Gurra då? HAN HAR ÖPPET DÖRREN när han bär in pellets. Burrrrrrrrrrrrrrrr!

Nu ska jag försöka värma mig ännu mer och DUSCHA.
Jag spelade fotboll 9-10 i morse och drog hem hit direkt efter men det går ju inte duscha än, men snart! Jag luktar inte så ljuvligt just nu...

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: