lördag 10 januari 2009

Jiippiiiieee.

Mycket argsinta inlägg här på sistone men jag måste få avreagera mig lite känner jag.

Igår efter jobbet drog jag upp till Burträsk och var förbi hos Emeli, Marie och Maria innan jag begav mig till Brännfors och sov. Jag hade fotbollsträning i morse nämligen.

Efter träningen begav jag mig hemåt och var på glatt humör då solen lyste och tänkte att jag och Gurra skulle kanske kunna göra något ute idag...
Jag sms:ade också med Maria och vi bestämde att vi skulle komma till dom och äta räkmackor ikväll...allt var toppen...

Tills jag var ca 1,4 mil hemifrån och jag hör hur hela bilen låter åt h-vete...
VÄXELLÅDAN!!!!!!!!!!!!!!!!
NEEEJJJJ!!!!!!
Inte igen..............men joooo, så var det...
Jag har hunnit ha växellådan i nästan exakt 1 år innan den ger upp igen...........
Jag ringde till Linda som jag jobbar med och hennes man kom och bogserade hem mig som tur var...änglar!! :)

Nu är vi helt utan bil och är isolerade och måste ha en bil imorgon.
Vi ska ju jobba på Måndag!!

Det var så komiskt eftersom min bil hämtades ut från verkstaden i Tisdags efter några andra fel, inte välxellådan...och så lämnade vi in Gurras bil i Onsdags på verkstaden för att min nu var bra...och så händer detta!!

Så jag och Gurra har varit deprimerade hela dagen och inte gjort ett endaste skit.

Jag har kollat runt om nya bilar för nu är jag så jäkla less på denna bil, men den går ju inte sälja så här så jag får se hur vi gör...
Vi har ju bara tänkt ha en bil när vi flyttar till Burträsk men nu i vår är vi i stort behov av två fungerande bilar...

NÅJA!

Vi åt i alla fall en god middag bestående av fläskfilé och potatisklyftor med grekisk sallad och sedan gjorde Gurra negerbollar som jag nu ätit upp med stor aptit.
Och så har vi spelat lite Colin McRae, så helt fel har det inte varit hela dagen åtminstone.

Nyss avslutade jag och Anna våra dueller på Vetgirig.nu och så vann jag alla matcher förrutom den sista...
Det är kul att spela där för vi är lika dumma på svaren jag och Anna...och ingen av oss väljer en fråga som har med land eller sånt att göra eftersom vi inte VET vad ett land är...och det är verkligen seriöst alltså!!!

Nu ska jag stänga ner datorn och lägga mig och sova och fundera på hur vi ska lösa bilproblemen.....

Hej hopp, i Emelis rumpa är det STOPP! (eller hur var det igår egentligen Emeli? HAHAHAHA)

Inga kommentarer: