tisdag 6 januari 2009

Nu är det jul igen.

Ja faktiskt.

Jag ska börja och säga att jag har städat idag.
Men skurningen får vänta tills på Torsdag...men då måste jag ju dammsuga före igen...men men.
Jag orkar rent inte mer idag.

Jag hade städat allt inför att skura, då min älskade lilla viiita katt sprang in under julgranen som nog var död redan då vi satt in den.
BARR...........ÖVERALLT!!!
Fulla Zeus och fulla golvet.









Jag och Gurra tog då ett beslut om att slänga ut granen, men eftersom att vi älskar julen och ville ha den länge i år också, så bestämde vi oss för att hämta in en NY gran...en lite mindre, friskare gran...så det gjorde vi...den gamla granen ser ni på ett äldre inlägg, och detta är den nya!










Jag har även lite bilder från dagen före nyårs:


























































Ja och sen tänkte jag bara att jag skulle visa hur söt Zeus är om kvällarna då han ligger på sin favoritplats:



Igår gjorde jag förresten en sån här matlista och skrev upp vad vi ska äta, tre veckor framöver.
Ja, vad heter det egentligen? Det heter väl inte matschema eller matlista?
Ni vet sådana som man får hem från skolan så man ser vad det blir för mat?
Jag blir tokig...jag har tänkt på det två dagar nu..........
Hur som helst så tror jag det blir superbra och jag började igår och det gick ju bra även idag, så jag har stora förhoppningar om att det ska bli lättare att göra middag nu här framöver!!


Jajja, nu ligger jag i soffan och ser på Sing a long.
EMD är med Anna, hoppas att du ser!!!

Lite nervös inför första jobbdagen imorgon...men det ska nog gå bra!

Hej hopp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

yäänare, ser att min kille behöver ny kavaj, eller ska dom vara sådär kort ?höhö. vet du någon annan som har bilder från den kvällen eller nyårs ? är ju nyfiken på o se va de var för folk där :P

o sicken jälla fiin katt du har, jag älskar katter. Synd bara att Ludde inte vill ha någon :P

o angående matlista,(som vi iaf kallade det) så kan du ju maila över den till mig också, har gryym idé torka på mat, lättare ifall någon gör de åt en :P

Anonym sa...

MATSEDEL! :D