söndag 26 augusti 2012

Ut med det "gamla"
och in med det "nya"...
Ignorera att det står ett tomt fat på bordet och en konstig blomma i mitten på fönstret ;p
...kan jag säga om dagens göra...
Denna fokusering med kameran alltså...........
För första gången på länge har jag orkat göra en massa saker vilket känns toppenbra. Jag har både lagt i en tvätt, bytt sängkläder, strukit och satt upp nya gardiner samt lagat middag. Ja om ni visste hur skönt det känns att kroppen klarat av det. Däremot känner jag ju mig rätt sliten nu men... Tänk att det gått snart 7 veckor sedan lillan föddes och jag har inte kunnat göra mycket alls. Mitt nästa mål är att kunna hänga upp tvätt och dammsuga ;)
Jag hade tänkt promenera idag också då jag hade lovat mig själv att gå varje dag men fogarna pajjade rätt snabbt idag så det blev att ta bilen istället. Det var nog ansträngande att gå omkring på Coop då vi skulle handla.
Imorgon måste jag åka in till stan å fixa en massa saker. Vi hade tänkt köpa en nappflaskvärmare men nu blir det istället att kolla på en ny flaska få se om hon vill ta den... Jag prövade ge henne idag men hon stenvägrade...hon spottade ut allt som kom i munnen...som en riktig argbigga ;p Vi får väl se hur det går men det ska nog lösa sig på ett eller annat sätt.
Nu ser vi "Kommissarien och havet" och jag blir bara så jäääkla störd på att det är dubbat. Totalt värdelöst men det fanns då inte heller något bättre att se på...
Lite kvällsfika nu kanske? Jag är inte nyttig...jag måste sluta fika så mycket på dagarna å fika så onyttigt på kvällarna. Jag har verkligen blivit beroende av vetekakor (heter de så? De runda mackorna ;P) utan någonting på (inte ens smör) å så ett glas o'boy...snacka om gott men onyttigt...
God natt allesammans!

1 kommentar:

Emma Nilsson sa...

Vilken härlig blogg! kolla gärna in på min också, skulle göra mig super glad! :)
läs om mitt fartfylda liv som tonåring och min kärlek till fotografering och mode. Skriver även en hel del om min vän som på 16 bast som strax ska bli mamma! -> emmanilssonz.se